tisdag 10 augusti 2010

Jag har förstått ...

.. att alla våra politiska partier lägger ner ofattbara belopp på valstrateger och pr-byråer och hittills har jag varit måttligt imponerad. Rent av uttråkad eller nästan lite kränkt, om jag ska vara ärlig.

För precis som vanligt är det lite tråkiga och tillrättalagda affischer och annonser som medföljer de precis lika tråkiga och tillrättalagda talen som ska få oss att känna en oemotståndlig lust att rösta på det parti som har den BÄSTA framtoningen i media, på affischer/annonser eller som bäst döljer avigsidan av budskapet.

Suck! Själva valrörelsen är ofta det sämsta med samtliga partier.

MEN .. i år är det nog den första gången någonsin som jag har reagerat positivt och fått ett leende på läpparna när jag sett en valaffisch!!

TACK för det, Göran Hägglund!!

Det måste ha fordrats en hel del mod och övertalning för att få till ett helt nytt grepp på det här området .. och det är kanske möjligt att en del inte förstår budskapet.

Men JAG blev glad och uppiggad .. och även om det inte betyder att jag springer iväg med Kd:s valsedlar om drygt en månad så gör det i alla fall att jag ser på personen Göran Hägglund på ett positivt och varmt sätt .. det är väl inte illa??

7 kommentarer:

  1. Nu förstår jag inte alls. Jag skulle hellre rösta på gorillan.

    SvaraRadera
  2. Jag skrev ju att jag inte trodde alla skulle se det roliga budskapet i affischen .. :-)

    Rösta på gorillan du .. den alliansen behöver alla väljare de kan få .. ;-

    SvaraRadera
  3. Jag bara undrar om det inte är smygreklam för gatorade? Monkeys eat bananas, humans don't?

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det " positivt och varmt" att utrota Afrikanska djur.

    SvaraRadera
  5. Jisses Amalia .. NU begriper jag varför vi har så såsigt trista menlösa politiska affischer, annonser och tv-reklam år efter år.

    FY .. för nytänkande och humor och fram för missförstånd och misstänkliggörande .. vi är verkligen ett positivt, humoristiskt och nytänkande folk, eller hur??

    En gorilla på en valaffisch .. vad har det med utrotning av afrikanska djur att göra?? En statsministerkandidat bland boxare är det reklam för misshandel?? En valrörelse, måste den ALLTID vara lägre än Glocalnet .. ???????????

    SvaraRadera
  6. Nej, man får verkligen inte bara tänka på att roa sig! Och skulle man skratta åt fel sak så kränker man lätt någon...som inte skrattar åt samma sak (fast denne någon kanske borde skratta och glömma sina "principer"...). För principer är ingenting att leka med!

    Tack för en trevlig och rolig blogg!

    SvaraRadera
  7. Att roa sig är synd, politik är allvarliga saker! ;)

    Tack för ditt svar häromdan om DDV...fast jag uppskattar den där omedelbara responsen man får där rätt mycket så jag stannar nog där ett slag till iaf...man är ju envis ;)

    R.

    SvaraRadera