torsdag 19 augusti 2010

Jag längtar efter onödigheter och onyttigheter ..!!

Just nu känns livet råddigt och rörig .. jag får liksom ingen riktig styrsel på det??

Det finns saker jag VILL göra .. dom hinner jag inte med! Så finns det saker jag INTE vill göra .. och just nu skjuter jag dom framför mig .. i självbedrägligt strutsbeteende.

Och så finns det det jag MÅSTE göra och förbereda mig för .. fast det tillhör också katergorin VILL INTE fast bara lite mer akut.

För just nu skulle jag ge vad som helst för lite onödigheter och onyttigheter. LYX och ÖVERFLÖD .. ahh .. det skulle inte sitta fel i dag.

Ett vackert kristallglas med mousserande vin, högvis
med kläder i mjuka, DYRA material eller glittrande,
uppseendeväckande eller ovanliga smycken att känna på .. CHOKLADPRALINER med läckra fyllningar och ett sammanhang där allt det här passar in .. och en rosa divan med MJUKA kuddar .. åhhh, vad RÄTT det skulle kännas även om det bara var för en kort stund.

Den här valrörelsen som innehåller så mycket som jag tycker klingar falskt och bedrägligt gör att jag känner mig lite kladdig och underskattad.

Och på tal om skatt .. så betalar jag gärna skatt! Men inte så gärna skatt på redan skattade pengar eller skatt på skatt och om det jag förväntas betala skatt på 2-3 gånger på sedan ska räknas som en förmögenhet och beskattas IGEN ... då blir jag riktigt motsträvig och "OSOLIDARISK".

Jag vill också gärna TRO att de som arbetar politiskt har någon slags moral .. eller åtminstone SAMMA moraliska värdegrund som jag har själv och jag vill få klara besked som inte ändras i takt med opinionssiffrorna. Och när politiker köper sex som sedan konsumeras i en lägenhet tillhörig LO så känns det inte bara DUBBELFEL utan också DUNDERDUMT OCH MEGAKORKAT!!!

Jag lägger trött ner nyhetsläsandet för i dag och eftersom jag ÄNTLIGEN lyckats få tag i den gamla TV-serien"The House of Eliott" så ska jag frossa i härligt 20-tals mode ända tills jag får lite inspiration till att sy något 20-talsinspirerat lyxigt och fullständigt onödigt och vansinnigt till mig själv!!

Och sippa på ett glas vitt i ett glas jag målat själv!!!






3 kommentarer:

  1. Här är en till! När jag sparat ihop ett litet kapital under ett helt arbetsliv och betalat skatt för det 2-3 gånger (löneskatt, skatt på ränta samt skatt på aktieutdelningar som redan är beskattade i bolaget...) så skall jag dela med mig???!!!. Annars får jag betala ännu mer skatt!

    SvaraRadera
  2. Jag skickar min rosa fjäderboa till dig (i ny och slimmad SE-design) kan behövas när det stora vemodet rullar in.
    SE = Surögda Ester.

    SvaraRadera
  3. Jag sitter med ögonbrynen fastnitade under hårfästet när jag inser hur många som vill betala så mycket för något som de inte får veta hur det ska fungera????

    Men många nya jobb inom administrationen av alla nya lagar och myndigheter blir det ...

    SvaraRadera