lördag 21 augusti 2010

Du blir vacker av regn ..

.. sägs det!!

Just nu sitter jag och väntar på resultatet av den fantastiska regnskur med tillhörande åska som överraskade oss när vi var ungefär 8 kilometer hemifrån.

Än har inget hänt?? Men jag är fylld av förtröstan .. så här fullständigt indränkt med skönhetsframkallande regn har jag ALDRIG blivit tidigare!!! Jag sneglar lite på Maken .. mjaaa, kanske?? Liiiiiite snyggare kanske han har blivit .. eller så beror det på att han passade på att ta en varm dusch med tillhörande trimning av skägget??

Något som INTE blev vackrare var mina kläder och mina skor som nu står på verandan och droppar av .. men jag kan ju köpa nya .. sedan, när jag sållat och vrakat bland alla modellerbjudanden som förmodligen blir resultatet av den här störtskuren!

7 kommentarer:

  1. "Något som INTE blev vackrare var mina kläder och mina skor som nu står på verandan och droppar av .. men jag kan ju köpa nya .. sedan, när jag sållat och vrakat bland alla modellerbjudanden som förmodligen blir resultatet av den här störtskuren!"

    Sorry, men med MP i en eventuellt kommande regeringskonstellation lär du få cykla till pendeltåget och sen ta tunnelbanan in till city, eftersom nya köpcentra ska förjudas i kringorterna och såväl vanliga resenärer som företagare ska använda tunnelbanan för att idka sin handel i innercity.

    Om du inte vill nyttja sossarnas nya ideér om buttlertjänster förstås. Då kan du anlita en buttler när du kommer till T-banan för att göra dina klädesinköp i innercity. Sen kommer han tillbaka med kläderna på eftermiddagen. Medan du ändå gått och strosat vid T-banestationen hela dagen i väntan på att dina kläder skulle bli inhandlade.

    Vadå?

    Vill du hellre gå omkring i innercity och strosa?

    Jamen, vad ska vi då använda butlertjänsterna till?

    Carin Jämtin

    PS. Skämt åsido så är mitt namn Visionären.

    V

    SvaraRadera
  2. hahaha .. det är alltså lika bra att dränka sig själv och sina sorger direkt om det blir så illa!! Fast här HAR vi ju ingen tunnelbana .. vem hjälper till med dränkandet då????? :-D

    SvaraRadera
  3. :)

    Själv ser jag mest ut som katten i din badbalja.

    Vet du... Idag har jag varit duktig. Jag har tvättat tre tvättar, dammsugit och torkat golven i hela lägenheten, skrivit fem inlägg i min blogg och fascinerats MYCKET över dragningskraften i det man skriver om Assange (du vet, det är det där bekräftelsen!), storhandlat och faktiskt för en gångs skull lagat en riktigt god middag. Jag har verkligen gjort precis ALLT som man ska göra, men INGET av det jag måste... Nästa vecka måste jag verklligen starta upp alla klasser och jag har ingenting klart. Lever jag i denial..?

    SvaraRadera
  4. Åh vilken DUKTIG magister du varit i dag!!! Och visst häpnar man ibland över genomslaget i vissa nyheter .. men vänta bara till Melodifestivalen drar igång, då är det lätt att "sälja ut sig" för bekräftelsekicken i skenande statistik .. ;-)

    MEN jag får nästan utslag av att du inte har fått till det med Bloggportalen!! Där har du bekräftelse så det räcker och blir över om du klättrar på listorna .. just nu finns du som nr 19 bland mest länkade på "undervisning" eller "skola" jag minns inte vad du valt??

    Men hur du ligger till rent allmänt det framgår INTE! Synd, tycker jag ..:-(

    SvaraRadera
  5. Bara 19????? *pft* hehe... usch, har man blivit en sån blogghora..? :P

    Jo... Alltså, igår var jag som hypnotiserad av hur träffarna trillade in, och steg och steg och steg. Men idag kommer (som vanligt efter ett rus) baksmällan. Jag kommer ju ALDRIG få så många visningar igen! Nu är helt plötsligt 50 om dan DÅLIGT.... Usch.. Lätt att bli fartblind.

    SvaraRadera
  6. hahaha .. när jag upptäckte statistiken för första gången hade jag 14 unika träffar på en dag!! Jag blev alldeles förfärad av att FJORTON MÄNNISKOR faktiskt läst något JAG skrivit .. :-)

    Skaffa dig en räknare så blir du helt besatt .. ;-)

    SvaraRadera
  7. wordpress har en kurva! Den ser ut ett EKG för mig, och igår måste den ha fått en hjärtattack för då peakade den rakt upp i taken!

    iiii..... Jag måste gå med i AB!!!!!!! Alltså, inte det där bladet om kvällen utan ANONYMA BLOGGARE!!! :D

    SvaraRadera