söndag 1 augusti 2010

"Försök inte gömma dig ..

.. bakom mina kjolar, för de är ganska korta" .. sa Mona Sahlin till Olof Johansson 1991.

Som vi alla kan se har kjolarna blivit längre och omfångsrikare med åren och nu går det alldeles utmärkt för Miljöpartiets Maria Wetterstrand att hålla sig dold bakom dem under en hel valrörelse.

Jag har reagerat över hennes frånvaro, över att Mona Sahlin har fått stå där så ensam i kylan och leverera och försvara den ena ohållbara idén efter den andra .. utan det allra minsta lilla stöd eller försvar från "samarbetspartiet" som ska placera Mona Sahlin på statsministerposten?

"Jungfru Maria" kallas Maria Wetterstrand för i Expressens artikel och det är nog inte så illa formulerat .. men är det bra med skenbart perfekta politiker som håller sig i bakgrunden och låter andra göra grovjobbet?? Vad döljer sig bakom den heliga, glättade ytan??

För det är ju inte ett parti bestående av helgon som vi röstar på om vi röstar på Miljöpartiet .. även om ett av språkrören håller sig med gloria som huvudbonad .. vi får till exempel också Peter Eriksson (som Birger Schlaug har döpt sin slingrande snok efter) och Yvonne Ruwaida!!

Jag har en bekant som är PERFEKT .. gör alla rätt .. vet ALLT .. och är envis som en iller och fullständigt övertygad om sin egen ofelbarhet.

Hon är en dålig vän, fullständigt befriad från humor och självdistans, ställer bara upp på sina egna villkor och ser mer eller mindre ner på dem som inte uppfyller hennes egna höga krav ..

.. jag vet inte varför jag alltid tänker på henne när jag ser eller hör talas om Maria Wetterstrand?

6 kommentarer:

  1. Klart hon håller mun. Ingen vill väl riskera att det trillar grodor ur den.
    Jag säger som jag sagt förut: Betänk en regering med ett miljöparti med över 10%. Det finns nog ingen ände på de stollerier som skulle komma...

    http://go.to/wetterstrand

    SvaraRadera
  2. När dyngjournalisterna inte lyckas gräva fram nåt skit så gör de just frånvaron av något skit till skiten.
    Wetterstrand lirar i en egen division, högt över alla de andra partiledarna! Untouchable!

    Go, Maria go!

    SvaraRadera
  3. Peter .. jag betänker och inser att Miljöpartiets idéer skulle kosta mycket mer än vi har råd med.

    Anonym .. "Untouchable!" .. "en egen division högt över .." .. usch, du låter som en nordkorean som hyllar Kim Jong Il.

    SvaraRadera
  4. Tjja internet är inte så dumt ibland. Maria har skrivit lite på sin blogg som hon la ner.

    http://blog.mp.se/mariawetterstrand/archive/2009/03/22/k-rnkraftsavvecklingen-forts-tter-med-r-dgr-n-regering.aspx

    Här är min analys av henne

    http://dackecountry.blogspot.com/2009/03/blott-sverige-svenska-idioter-har.html

    Och Niklas

    http://blogg.tianmi.info/2009/12/26/blomvasen-wetterstrand/

    så nog finns det saker i hennes sakpolitik att hacka om.

    SvaraRadera
  5. Har du möjligtvis en omfångsrik kjol jag kan få plats bakom? Tänk då på att jag är ganska omfångsrik själv. Så det måste vara MYCKET tyg i kjolen. Det skulle kännas så tryggt och mysigt att kura ihop sig bakom dig. Och överlåta allt tyckande och tänkande åt dig. =)))

    SvaraRadera
  6. Jag har en kompis.. eller.. nja, nåt sånt.. som jag tror skulle passa finfint med din bekanta. Det skulle bli att perfektionen möter sin spegelbild. Hu... Jag har ENORMT svårt för den typen du beskriver.

    Men Yvonne R har jag haft en del med att göra, faktiskt. Jag jobbade i en studentkår i två år, och då var politikerna pigga på möten. En annan politiker som gärna kutade i mötesrummen var Johan Pehrson. Jag hade faktiskt mycket lättare för YR om jag ska vara ärlig.

    Men det om bloggportalen, jag tror jag fick det där att funka! Jättetack för hjälpen!!!

    SvaraRadera