måndag 23 augusti 2010

Nu tycker jag att alla är dumma mot Thomas Bodström!!

Reaktionerna på "nyheten" om att Socialdemokraternas Justitieministerkandidat Thomas Bodström lovat att drogtesta sig och sedan vände på en femöring och tvärnekade .. har inte precis varit nådiga.

Det är nästan så att jag måste mana till besinning och göra som sossarna själva brukar göra ibland .. nämligen måla upp några tänkbara scenarion som gör hans beslut och reaktion fullt rimliga.

1. Det är en tuff valrörelse i fullständig uppförsbacke för de rödgröna. Thomas Bodström blev tidigt utsedd till sossarnas "dragplåster" och kvinnomagnet i Stockholm och vad är då rimligare än att synas till i storstadens nöjesliv, svingandes en bägare bland de kvinnor som ska övertalas?? Och så .. plötsligt kommer Thomas Bodström på att den stunden det ska tas ett drogtest är Dagen Efter Kvällen Före!!! Attans .. valarbetet har sitt pris och nu var det dags att betala?

2. Thomas Bodström har gjort sig känd för att vara mannen som arbetar 48 timmar på ett 24-timmarsdygn .. det måste skapa en otroligt stress och inte blir det väl lugnare av att han på den tiden också måste sitta på ett oräkneligt antal olika stolar och fatta ibland motsägelsefulla beslut? Vad är väl då rimligare än att få någonting lugnande fullständigt lagligt utskrivet av en seriös läkare? Och så .. plötsligt kommer Thomas Bodström på att den lilla oskyldiga tabletten kanske ger utslag på drogtestet!! Attans .. det splittrade engagemanget har sitt pris och nu var det dags att betala??

3. Thomas Bodström fick plötsligt för sig att sjuksköterskan som skulle ha urinprovet skulle följa med in på toaletten och kontrollera att allt gick rätt till och att inte han knyckt något av det Beatrice Ask tidigare lämnat .. och kanske spillt .. på samma ställe. Plötsligt inser Thomas Bodström att han är tvungen att visa sin extremt lilla penis för någon som kan läcka till media och tvärnekar. Attans .. att vara kvinnomagnet och sossarnas "snyggaste karl" har sitt pris och nu var det dags att betala.

Nu är ju inte jag sosse så jag kommer inte att påstå att något av dessa alternativ är en SANNING, det hoppas jag ni förstår.

Men jag tycker nog att vi ska ta det varligt med sossarnas guldpojke och inte döma honom så hårt .. även om det är valår och allt!!

12 kommentarer:

  1. Det är egentligen ovidkommande. Men när det plockas politiska poänger på att Bodström eventuellt är "knarkare" är det ganska patetiskt. Lugnande läkemedel kan ge utslag, och hur roligt är det att förklara sin eventuella icke-perfekta psykiska hälsa för svenska folket.

    Dock tycker jag man kan kritisera drog-tester som fenomen.

    SvaraRadera
  2. Tja kunde man hänga ut Sven Otto Littorins psykiska ohälsa så varför inte. Bodström är det verkligen synd om - han kan förlora IMAGE stackarn.

    SvaraRadera
  3. Suecae .. rent personligen skulle jag ha reagerat positivt på en människa som erkände att h*n hade svårt att orka med pressen från en valrörelse, ett arbete och ett familjeliv. Däremot håller jag med dig om att vi inte ska spekulera om ett eventuellt drogmissbruk .. då hade han knappast ställt upp från början.

    Granny .. ett fel blir inte rätt om det balanseras upp av ett annat fel! Det finns en storhet i någon form av förståelse också, eller hur?

    Skönt att du är på banan igen, jag hade börjat oroa mig!! :-)

    SvaraRadera
  4. Ha mig knäcker inget men lite uträknad har jag varit. Nej jag menar inte att två fel gör ett rätt , jag konstaterar bara att det tyvärr är så olika i media vem man behagar att hänga ut och vem/vad det är som gör att man gör denna uthängning - eller låter bli. Det görs skillnad på sak och person så är det.

    SvaraRadera
  5. Ja han är väl dömd på samma sätt som Littorin. Eftersom jag starkt ogillade den hetsdebatten får jag väl, skadeglad som jag är, besinna mig lite... Kanske även kan fungera som en tankeställare åt gråsossar och kommunister som "dömde" Littorin.

    SvaraRadera
  6. På tal om att döma... Aftonbladet dömde och utsatte Littorin för ren förföljelse för ett inte på något vis bevisat sexköp. När två sossar blev tagna på bar gärning med byxorna nere... Inte har jag sett att Aftonbladet publicerat deras namn!

    Kusinen från landet

    SvaraRadera
  7. Det Aftonbladet .. OCH sossarna, för det var planerat sedan länge .. gjorde mot Littorin saknar motstycke och jag saknar ord för att beskriva hur jag känner.

    Och .. visst känner jag skadeglädje när jag ser Bodström, jag tycker inte om den mannen .. men att sänka sig till den nivå .. nej det får stanna hos den tidningen och det partiet som håller till där.

    Namnen på sex-köparna finns på flashback. Den ene kommer från Söderköping och den andre från Norrköping .. båda heter Andersson .. ;-)

    SvaraRadera
  8. Tina Häll23/8/10 19:06

    Hej!
    Jag hoppas du fortsätter att blogga anybody, för du förgyller verkligen min dag, man får dra på munnen och det du skriver är i till 99% klockrent!

    SvaraRadera
  9. Varifrån de kom har framgått av lokal-avisan, med DE publicerar inte några namn, vilket jag högaktar dem för. Vad flashback är vet jag inte, men så ivriga som Aftonbladet var ifråga om Littorin luktar det skunk när namnen inte publiceras då det gäller sossar.

    Kusinen från landet

    SvaraRadera
  10. Jag gissar på alternativ 3... :-)

    SvaraRadera
  11. Hm, Nja, visst, Bodström är vuxen har bevisat att om han tar droger så kan han fortfarande hantera det och leva ett framgångsrikt liv.
    Men, han aspirerar ju faktiskt till att stifta lag? Då är det väl höjden av hyckleri han inte följer den själv?

    Det där med liten penis försökte han ju själv med men för den som hörde intervjun så var det uppenbart att han ryggade inför uppräkningen av vad som eventuellt skulle kunna upptäckas.

    Tror i och för sig att du missade att han möjligen tar uppåttjack, som han håller på så kanske han behöver litet hjälp för att orka med?

    SvaraRadera
  12. VAD kan det bero på att jag alldeles utan att tänka höll på handbollslaget i kvällens "Fångarna på fortet"?

    Kusinen från landet

    SvaraRadera