fredag 27 augusti 2010

Hjälp??

"Vi måste hjälpas åt om vi vill byta regering" .. säger Mona Sahlin och drar den gamla vanliga harangen om ORÄTTVISOR och DE RIKA och BIDRAG .. som hon fått hjälp med av Göran Perssons gamla valtal.

När det gäller sin egen eventuella regering .. enligt AB .. tar hon hjälp av Olof Palmes gamla grepp att belöna särskilt trofasta medarbetare med en ministerpost. DÅ var det Ingvar Carlsson som fick sin försörjning som FRAMTIDSMINISTER .. nu är det Ibrahim Baylan som kvalat in på samma lönsamma plats.

Nu undrar jag .. medföljer det ett eget FRAMTIDSMINISTERIUM?? Med egen administration och plats för fler chefer, byrådirektörer, utredare och allt annat som är så viktigt i den rödgröna världen??

Jag kan riktigt se det framför mig ..

Framtidsministeriet, var god dröj.

tuut .. tuut ... tuut ... ni är nu nummer 27 i kön .. var god dröj .. tuuut ... tuuut .. (alternativt så spelas Internationalen under väntetiden)

Framtidsministeriet!!

Ja, jo .. jag undrar ... HAR jag någon framtid??

Har ni skickat in en förfrågan med personnummer??

Jodå .. mitt personnummer är xxxxxx-xxxx!

Var god dröj ............

Ja, jag har era handlingar här och tyvärr så har ni ingen framtid alls. Vi kopplar vidare till Åtgärdsministeriet för vidare utredning ... var god dröj!!!

För är det något som är avgörande för mig i den här valet så är det vänsterpolitikernas enorma förtjusning i att öda skattebetalarnas pengar på nya statliga verk, nya ministerposter eller andra högre politiskt tillsatta befattningar, utökad administration med vidhängande snåriga, obegripliga regelverk, folkomröstningar eller oändliga utredningar som sysselsätter många och där resultatet oftast är helt inaktuellt om det någonsin kommer!!

Vi ska betala 4 miljarder i skatt på förmögna i den rödgröna världen .. men vi vet inte vilka som är "förmögna".

De högsta topparna är givetvis undantagna .. det medgav Mona Sahlin själv i går .. för annars har vi inget privat näringsliv och inga verkliga skatteintäkter.

Kvar finns politikeradeln och medelklassen med sina villor som ska dubbelbeskattas .. och eftersom Göran Persson visat vägen med hur man döljer sina tillgångar i bolag så lär det väl inte dröja förrän de som inte redan gjort det följer efter. Och då är det bara vi andra kvar.

Fastighetsskatt och skatt på förmögna blir väl sammantaget inte ens så mycket att det täcker kostnaden på 17,5 MILJARDER som ska satsas på pensionärerna förresten??

Och sedan var det väl lite annat smått och gott som stod den samlade ideologiska löfteslistan .. var det inte det??

Ett större antal MILJARDER som ska komma från ...?????????????

1 kommentar:

  1. Var lugn det är vi DE RIKA som skall betala. Enligt flera som besökte valstugan så är vi moderater de rika. Undrar om jag skall anslå mitt senaste kontoutdrag från banken på valstugeväggen eller om jag skall gå runt med dumstrut på huvudet som inte fattat detta.

    SvaraRadera