onsdag 29 oktober 2014

Hypotetisk .. förmodad, antagen, presumtiv, eventuell???


"Googla på Stefan Löfven+hypotetisk fråga" .. var det någon som skrev i ett tweet på #svpol. Så då gjorde jag det och fick ett Hallelujamoment.

Tänk ... förut förstod jag inte alls varför någon röstade på dagens regeringsalternativ? Men NU står det helt klart för mig .. fast bara hypotetiskt, förstås!

De förblindades av hypotetiska vallöften i en hypotetisk valrörelse!

Därför har vi en hypotetisk regering med ett hypotetiskt ingångsvärde i en hypotetisk politik som ska genomföras .. hypotetiskt, naturligtvis .. i ett hypotetiskt samarbete med ett .. förmodligen bara hypotetiskt .. oppositionsparti, tillsammans med hypotetiska samarbetsministrar som förhåller sig hypotetiskt till sitt hypotetiska uppdrag och ett hypotetiskt nyval.

Hypotetiskt verkar vara det nya ordet efter Sönder?

Det är inte längre "något som håller på att gå sönder i Sverige" .. Sverige är numera ett hypotetiskt helt land där allt utreds i hypotetiska utredningar i väntan på ett hypotetiskt beslut.

Vårt tidigare så söndertrasade land lagas nu rent hypotetiskt av den hypotetiska regeringen som lämnat in en hypotetisk budget som de har hypotetiska förhoppningar om att den ska godtas av dem som tidigare regerade ansvarslöst ohypotetiskt.

DN, DNDN, DNSvD, SvDExpr., Expr.,

6 kommentarer:

  1. Detta inlägg är helt igenom hypotetiskt varför ni inte behöver fästa er vid innehållet i det, annat än i ren hypotetisk mening förstås... /tompas11

    SvaraRadera
  2. Aha, jag känner igen en rödgröning när jag möter en, Tompas11 .. och jag tolkar den hypotetiska undermeningen som att du försöker göra en hypotetisk undanmanöver när det gäller det hypotetiska ansvaret för ditt hypotetiska inlägg? ;-D

    SvaraRadera
  3. Ja, vi har väl fått precis det som vi röstade på. Om man med vi menar de som röstade rött. Nämligen en samling partier som gick till val som just separata partier, med separata program, som sedan får jämkas ihop efter valet med hänsyn tagen till de olika partiernas konkreta framgångar i valet.

    Sånt tar tid. Nästan lika mycket tid som att låta en minister som inget kan om kultur hitta på en kulturpolitik. Och när en sedan lägger till att tid därefter måste tas till att överlägga med partier man helst inte vill ta i med tång eftersom man är i minoritet, så inser en att långbänkarna måste tas fram ur riksdagens källarförråd.

    Lägg sedan extra mycket lök på laxen: förhandlingarna sköts av mästerförhandlaren Stefan Löfven, känd från TV och förhandlingarna om EU-politiken. Fan vad jag kommer få äta upp att jag hävdade att Löfven kan det där med förhandlingar. Det var ju nästan lika naivt som att tro att Romson kunde läsa texten på en färgburk.

    Vi går en komisk tid tillmötes. Synd bara att denna regering håller i allas våra pengar.

    SvaraRadera
  4. Om vi skulle anta, rent
    hypotetiskt, att du har rätt i din hypotetiska tolkning att jag
    gör en hypotetisk undanmanöver för att i viss mån frånta mig det hypotetiska ansvaret för mitt hypotetiska inlägg i föregående så kan jag härmed meddela att jag ska närmare studera denna av dig gjorda hypotetiska tolkning innan jag kan komma med ett hypotetiskt
    svar som i sann hypotetisk anda ska vara så sanningsenligt som det är hypotetiskt möjligt;)tompas11

    SvaraRadera
  5. Tompas11 .. alternativet är att vi fryser vårt hypotetiska samtal och stoppar in det i en hypotetisk utredning som döljs i ett hypotetiskt hål i en hypotetisk budget.

    Rent hypotetiskt är då frågan om våra respektive hypotetiska tolkningar av våra hypotetiska ställningstaganden .. en ickefråga som inte ens är hypotetisk längre utan hypotetiskt oställd??

    I och med det har vi nog båda kvalificerat oss för en hypotetisk statsrådspost eller något liknande i nästa hypotetiska regering?

    SvaraRadera
  6. På detta kan jag endast ge det hypotetiska svaret - ja ;) tompas11

    SvaraRadera