fredag 24 oktober 2014

Tack och lov, landets statsminister har talat ..


.. och jag blev överlycklig när jag hittade det på ett youtube-klipp på Fnordspottings twitter.

Jag kan inte beskriva hur jag grämt mig över att jag missade Stefan Löfvens omtalade första möte i EU-nämnden. Statsministerns förmåga att använda många, många allvarsamma ord för att säga absolut ingenting är nästan en konstart i sig .. jag är djupt och ärligt imponerad.

Hittills har partiledardebatten och beskrivningen av hur statsministern såg på kärnkraften varit guldet i min citatsamling, och jag lade ner väldigt mycket tid på att dechiffrera det.

Men från och med i dag så blir det här klippet svårslaget.
DN,
.. och så hittade jag det hos Viktor Barth-Kron och så ser jag att Fnordspotting lagt upp mötet i sin helhet på bloggen och då tror jag att det inte dröjer länge förrän hela svenska folket fått ta del av landets ledares visdomsord.

Men det kan ju vara kul för er att få veta att jag blev glad i alla fall???

7 kommentarer:

  1. Zzzzzzzzzzzzzzzz.

    SvaraRadera
  2. Min favorit i klippet är för övrigt den sarkastiska kommentaren "sifferbingo". :D

    SvaraRadera
  3. Fnord .. hahaha .. kissade nästan på mig när jag drabbades av det. Jag var tvungen att lyssna om för att förvissa mig om att jag inte hört fel .. :-D

    SvaraRadera
  4. Man hur ske henne gå....

    SvaraRadera
  5. Löfvén verkar helt nöjd med sin prestation. Ingen insikt eller minsta rodnad på kinderna och han ska vara landets ledare i politiken.

    SvaraRadera
  6. Skämskuddebudgeten kommer slå ut privatekonomin i kombination med skattehöjningarna.

    SvaraRadera
  7. Många har sagt att Löfveń är en mycket bra förhandlare. Men jag tycker att hans förhandlingsteknik inskränker sig till den som värsta sortens bilhandlare håller på med.
    Du vill ha 50 000 för bilen. Jag vill ge 30 000. Alltså bjuder jag 20 000.

    SvaraRadera