torsdag 23 oktober 2014

.. och över alltihop svävade minnet av Göran Persson och hans 500 000 förtidspensionärer.


Det här kan gå hur illa som helst ..... skriver Mattias Lundbäck (Pp), den Hälsosamme Ekonomisten.

Det här slutar aldrig väl .. skriver Johan Westerholm (S), Ledarsidorna.

Rädda Sverige, avsätt regeringen .. kan vi läsa på SvD:s ledarsida.

Stefan Löfvén – dumpa (MP) och (V)!  .. ber Henrik Alexandersson.

De samlade vänsterförslag väljarna inte fick veta något om före valet får de betala nu .. läser jag hos Rasmus Jonlund (Fp), som tillägger .. vänsterpolitiken är dålig för jobben och företagen. Det kommer drabba många som behöver ett arbete och är beroende av att det går bra för Sverige.

Att regeringen bör avsättas är självklart. Den är fullständigt oduglig. Politiken saknar stöd av svenska folket och attityden som denna historiskt svaga regering intagit, att näsvist låtsas att man ensam styr riket, är osund .. slår Dick Erixon fast på sin blogg.


En budget som hotar jobb och tillväxt .. tycker Pär Gustafsson (Fp).

Ja, jag har inget att tillägga .. jag var med förra gången den här typen av politik inte fungerade. Det var inte bra då och det kommer inte att bli bra nu.

Själv följde jag budgetdebatten i bilen fram till det ögonblick då jag riskerade att bli en trafikfara om jag fick höra ytterligare ett enda ord från vänsterpartiets Ulla Andersson. Den ekonomisk-politiske(?) talespersonen verkade helt övertygad om att visioner var överordnade ekonomiska fakta och att arbetslösheten kunde avskaffas till 100% med arbeten inom offentlig sektor? Att höra henne i ett replikskifte med SD:s Oscar Sjöstedt var inte en upplevelse som utföll till vänsterpartistens favör.

Men jag tänkte ... får SD leka och öva sig med det här gänget i ytterligare fyra år så blir de förmodligen helt livsfarliga nästa val ..


.. och på twitter ser jag att finansministern har döpts om till #MagdadBob?


SvD, SvD, DN, DN, DN,

10 kommentarer:

  1. Nej usch vad deprimerande allting är. Vad gör Maurice nu för tiden?

    SvaraRadera
  2. Håller med Ester. Mer Maurice åt folket! *höjer näven* :-)

    SvaraRadera
  3. Ulla Andersson har hittat på en alldeles egen form ekonomisk lära. Se till exempel denna bild.

    Så egen är den nog i och för sig inte, när jag tänker efter. Påminner ganska mycket om det vi annars kallar för "planekonomi".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fnord, vilket år är den där bilden ifrån?

      Radera
  4. Du har fel Any alla som pensionerades bort för att hyfsa till satistik och annat svävar inte över oss de ligger som ett blytungt jäkla lock över oss och trycker ner en massa djupt ner så de aldrig mer tar sig upp. Ester hälsar varmt till Maurice.

    SvaraRadera
  5. Maurice, Maurice, Maurice!!!

    Allt annat mäktar jag inte med. Det är så illa att jag börjar hoppas på nyval trots allt.

    SvaraRadera
  6. Alltså .. om ni bara visste hur mycket plats och tid en enda liten siames kan ta så skulle ni inse att ni nästan begär de omöjliga.

    Det jag skriver gör jag när han sover middag draperad över mina ben med min ena hand som stöd.

    Hans finns ta mig sjutton ÖVERALLT!!

    .. och han är helt fantastisk!

    SvaraRadera
  7. Fnord .. en sån evig tur att jag inte satt i bilen nu. Ulla Andersson känns nästan overklig i sin blinda tro på Visionen.Trots att den aldrig gått att genomföra någonstans, någon gång .. så är hon helt övertygad om att NU NU NU är frihetens timme slagen. NU ska alla ha samma rätt till svält, fotbojor och straffarbete!!!

    SvaraRadera
  8. Mina två Japanska Koikarpar; Flipper och Cleo hälsar till Maurice och vill ha det så även i fortsättningen. Lååångt hälsningsavstånd. De vill icke sluta som sushi

    SvaraRadera