måndag 16 januari 2012

Den nye Håkan Juholt ..

.. rusar in på banan, ivrig som en jakthund och levererar en ny säkerhetspolitisk analys, där han pekar ut en ny kurs och en ny dimension genom att påpeka att den bör vidgas till att omfatta sociala klyftor och arbetslöshet i Europa.


Efter avklarat värv pustar Ledaren ut, låter sig intervjuas och tillåter sig samtidigt att bli lite spontan. Tillfället bad ju verkligen om en känga till den regering som stulit Makten från dess rättmätige ägare. Håkan Juholt placerade helt sonika Sverigedemokraterna i Alliansens knä, genom att förfasa sig över att de och regeringen gjort upp om försvarsreformen och personalförsörjningssystemet.


Där fick de .. känn på den! Den Nye Juholt går all in!!


Problemet var bara att Sverigedemokraterna inte fanns i riksdagen när beslutet fattades ....


Men det är inget problem för den Store Nye Juholt ..

"Jag uttryckte mig medvetet drastiskt för att belysa det som faktiskt är regeringens och därmed svenska folkets problem, att de har slagit igen dörren i ansiktet på oss socialdemokrater när det gäller försvars- och säkerhetspolitiken" .. säger han till Expressens Niklas Svensson. "Självklart vet också jag att Sverigedemokraterna inte satt i riksdagen den förra mandatperioden. Det är så lågt, det är så dåligt och dumt av försvarsministern att påstå något annat. Det visar på vilken nivå han lägger försvarsdebatten.


Men min nya analys ligger på en för hög nivå helt enkelt, och då väljer den moderata försvarsministern att blogga om detaljer."


????????????


Jag är förmodligen också för okunnig och dum för att kunna följa Håkan Juholts tankegångar?


Såååå hög nivå övergår helt och hållet mitt förstånd som vanlig simpel väljare som tror det jag hör och tänker innan jag talar? Kanske borde jag åka till Mexico under några soldränkta veckor för att nå de höjderna?


Och komma hem som en helt NY människa!!


DN, SvD, SvD, AB, AB,

10 kommentarer:

  1. ASG, ha ha ha, och dessutom, det första han sade angående den kritik han får från sina egna var att det gått inflation i begreppet ljuga, och så börjar karl med att ljuga själv.

    Herregud!! :-)

    /Henrico

    SvaraRadera
  2. Juholts tunga slinter så fort han uttalar sig. Alltsom oftast. Det duger inte! Vad skall man säga? Saknar ord inför denna (O)FÖRMÅGA. Jag hatar att slå på en som redan ligger. Men så är det, den mannen är ute! Snälla, söta(?) sossar! Inse läget! Ta bort mannen lite snyggt!

    Just nu är Håkan Juholt på programmet "Fråga doktorn"(TV1). Undrar stilla vad som kommer hända där.../G

    SvaraRadera
  3. Ingen rättrogen som vill krypa fram ur sin håla, till "försvar" för den nye Håkan?

    SvaraRadera
  4. Han har aldrig gråtit som barn, sa han i Fråga Doktorn. Nä, men partimedlemmarna gör det dubbelt upp efter alla klavertramp. Idag var det dags igen! Hur i helvete kan man bara stå och säga sådana här påhitt utan att skämmas? Vad tog det? Inte ens 24h innan grodan Boll hoppade ur truten.

    SvaraRadera
  5. Kanske det nu blir Urban Ahlin som tar över ledarskapet. Känd för sina sjuka böjelser och uppmaning till USA att stänga sina militära baser i världen.

    SvaraRadera
  6. Just nu börjar det kännas mer obehagligt än roligt med Håkan Juholts ständiga klavertramp. När jag läser hans bortförklaringar och om de planerade "registreringarna" av sk "fiender" inom partiet får jag rysningar och inser hur fel det är att en sådan person har en maktposition.

    Det är bara att hoppas att resterna av partiet inser det också innan det är helt för sent.

    SvaraRadera
  7. Det har varit länge nu som jag saknar ord ang Juholt. Jag trodde den typen människor som han kan kategoriseras som endast fick komma till tals i dockusåpor typ Ullared. :0

    SvaraRadera
  8. anubody, sätt mig på spåret angående registrering av "fiender" på de sociala medierna.

    SvaraRadera
  9. På S-bloggar nämner man Juholts uttalande om SD och Alliansen som en FELSÄGNING. Detta skrivs av en av dem jag uppfattat som förhållandevis trovärdig och mindre enögd. Vad är det för djupgående fel i synen på verkligheten som gör dem till rena blindstyren, någon?

    SvaraRadera
  10. Juholt hade chansen men glömde ställa frågan

    http://bit.ly/AkL1xw

    SvaraRadera