onsdag 18 januari 2012

Han har det inte lätt, den arme Håkan Juholt!


Göran Greider ger honom två månader, ett antal politiska bloggare har mer eller mindre kastat in handduken, de kvarvarande ”falska” sossarna gnäller envetet, folk lägger sig i hans val av kompisar och media envisas med att ställa honom till svars för de val och påstående han gör.

Till råga på allt så bemöts hans strålande insats i partiledardebatten med rubriker som .. Juholt gav ett dämpat intryck, han gav ett lite stukat intryck, Juholt missade chansen att trycka till regeringen, Juholt blir aldrig konkret och K-G Bergström påstår till och med att .. Ingen har uppträtt så ovärdigt!

Det är tur att partiledaren känner ett så starkt stöd från själva partiet .. särskilt nu när det ska bli både ”hemliga” och officiella möten med höjdarna som tror de har något att säga till om.

Och skulle mot all förmodan mustaschen börja sloka så kan Håkan Juholt hämta styrka och tillförsikt ur det faktum att han kommer att försvaras i SVT:s debatt i morgon kl 22.00, av ingen mindre än den trogne vapendragaren BengtSilfverstrand .. som vi alla med stor behållning kan följa på s-bloggar varje dag.

DÅ ska det äntligen bli sagt! Då ska alla få veta vilket omänskligt, historiskt drev som den borgerliga mediasammansvärjningen har utsatt den socialdemokratiske ledaren för och då ska de oförskämda sossarna Högberg och Westerholm än en gång få veta hut.

DÅ ska Bengt Silfverstrand trolla fram alla Fredrik Reinfelds lögner ur hatten och DÅ ..

.. ska jag sitta som klistrad framför tv:n.


10 kommentarer:

  1. Jag kommer också att sitta klistrad framför TV:n i morgon kl 22.00.

    Och jag delar K.G Bergströms omdöme!/G

    SvaraRadera
  2. Kommer också att bänka mig kl 22.00

    SvaraRadera
  3. Ung Vänster har lärt sig att juholta av Den Store Ledaren, saxat från SvD:


    Vad gjorde Jonas Sjöstedt bäst respektive sämst?

    – Han var bra och offensiv och gick till attack mot högern. Det var både konkret och visionärt.

    – Han var lite defensiv, särskilt i den ekonomiska politiken.

    SvaraRadera
  4. En annan gång ska jag skriva mer, tittar in nu bara för att tipsa dig om hur du ska kunna svara på varje kommentar direkt, som på den gamla goda AB-tiden...
    Du kan läsa här: gunillaofrasse.allas.se
    Återkommer senare om hur en del av dina inlägg fått mig att le när det varit som jobbigast...
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Silferstrand, min vän, inte Silfersköld ;)

    SvaraRadera
  6. Silverstrand, silversköld. Silverstek tycker jag låter bäst.

    SvaraRadera
  7. G och Anonym 20:38 .. härligt, då får jag sällskap framför rutan! ;-)

    Gianni .. underbart, vilket kontaktnät du måste ha? Eller är det DU som är Sven-Erland?

    Macab .. vi kan väl enas om att vänstersidan av svensk politik i alla fall är rörlig när det gäller åsikter? ;-)

    Peter och Anonym 22:48 .. Tack, jag drabbades av fullständigt hjärnsläpp. Jag bör nog undvika partiledardebatter i framtiden eller så har jag fått en överdos av Juholts fataliteter. :-)

    SvaraRadera
  8. Agneta .. vad jag ser måste jag ansluta mig till facebook för att kunna utföra detta underverk? Det är något jag kämpat för att undvika i många år .. och jag tänker inte ge efter nu heller, även om just det här alternativet är det mest frestande som uppenbarat sig.

    Jag har sett att du haft en kämpig tid, men det är så svårt att kommunicera med Gustav .. jag vill ju inte oroa honom på något vis?

    Hoppas du är på bättringsvägen?

    SvaraRadera
  9. Har på senare tid helst undvikit Debatt, ofast skränig och rörig utan att få till en intressant eller djup debatt mellan de olika sidorna som nästan skricker konstant för att överrösta varandra (och så tycker de oftast fel enligt mig), men Silferstrand kanske gör det hela uthärdligt. Speciellt om någon kan rikta in några välsatta stöttar kring hur han behandlar sina egna partikamrater och hur det skiljer sig från mediarapporteringen. Eller så kan han recitera poesi som helt tystar församlingen.

    SvaraRadera
  10. Niklas .. jag tycker precis som du, Debatt har blivit ett program som inte tillför någonting. Maken brukar säga att de enbart bjuder in publik som kan bekräfta den slutsats som de redan från början bestämt ska gälla.

    Det handlar inte om att få till en debatt utan om att framföra en åsikt!

    Därför ska det bli intressant att se vilken åsikt de försöker använda Silfverstrand till att plantera hos svenska folket?? ;-)

    SvaraRadera