måndag 2 januari 2012

Räddningen är nära!!

Egentligen borde jag inte skriva någonting alls om det hallabalo som följde på Ylva Johansson blogginlägg, eftersom Peter Strobl redan sagt allt som behövs på sin blogg.


Men nyfiken som jag är så kunde jag inte låta bli att kika in på s-bloggar för att se hur de handskas med Ylva Johanssons uppriktiga mening.


De blev inte glada, om man uttrycker sig milt!


Det är ett märkligt parti, Socialdemokraterna? Det finns tydligen bara EN åsikt .. ÅSIKTEN!! .. och om någon vill framföra en annan åsikt så verkar det vara alldeles omöjligt att hitta någon inom partiet som vill lyssna?? All information måste därför ta omvägen över tidningarnas förstasidor så att man sedan kan skylla de följande opinionsrasen på illasinnade, borgerliga mediaattacker?


Om någonting skaver eller känns fel .. då ska man inte låtsas om det, så försvinner det av sig självt! 


Jag är glad över att jag aldrig lyckats ta mig in i ett politiskt parti .. förmodligen skulle jag inte överleva en vecka.


Men Håkan Juholt överlever, bärs fram på händerna av hänförda röda entusiaster som .. yesss!! .. har mött honom PERSONLIGEN!! En nästan utomkroppslig upplevelse om man får tro den socialdemokratiska kvinna som uttalade sig på kongressen efter kröningen.


Och Håkan Juholt kan nog luta sig tillbaka och känna sig trygg .. för nu är räddningen nära.


Hans främsta vapendragare, den idoge lille mannen från södra Sverige, som vigt sitt liv åt att krossa alla oliktänkande inom partiet genom att piska upp stämningen så att det till förväxling påminner om mobbingen på Lundsberg .. han känner att jordmånen tycks vara god för att bilda ett NÄTVERK inom socialdemokratin!!!


Ett i och för sig ganska effektivt sätt att utesluta och tysta alla "falska sossar" som envisas med att framföra "fel" åsikter .. men varför inte ta steget fullt ut Bengt Silfverstrand? Varför satsar du inte på att sopa ut ALLA som envisas med att försöka kommunicera med väljarna, försöker föra upp problemen och sanningen i ljuset och som dessutom har vanföreställningen att politiken ska anpassas till väljarnas önskemål?


Då kan Håkan Juholt dyrkas av och härska över hela den s-märkta myrstacken medan vi väljare slipper känna oss oroliga för de "falska sossarna" när vi dristar oss till att vilja delta i samtalet.


Det tycker jag är en lysande idé, för i dagens läge så är nog två partier bättre än ett! Ett äkta och ett falskt .. och så kan vi väljare avgöra själva vilket som är vilket år 2014.


DN, DN, DN, SvD, SvD, Expr., Expr., Expr., Expr., AB, AB, AB



6 kommentarer:

  1. Men OJ! Hur skall det då gå om/när de båda nya halvorna av (S) skall försöka få ihop det till ett underlag för att bilda regering tillsammans med Vänsterpartiet...? För inte får de in Miljöpartiet i det getingboet!

    ...För den som inte helan tar,
    han inte heller halvan får...

    Vansinnigt spännande!/G.

    SvaraRadera
  2. hahaha .. där fick du verkligen till det!! :-)

    Tänkte inte så långt ...

    SvaraRadera
  3. Jag är faktiskt nästan chockad över utvecklingen i det partit.

    Jag har aldrig haft något tll övers för politiker som är självgoda, målar ut andra som onda bara för hela maktens härlighet. De som hela tiden snackar om vi och dem, i solidaritetens namn.

    Jag brukar alltid vara misstänksam mot sådana då jag har märkt att det är oerhört vanligt att folk projicerar på andra. Som man känner sig själv känner man andra med andra ord.

    Ibland har jag ändå bara tänkt att det inte är något att bry sig om, det är bara ett spel, men nu börjar jag bli riktigt förbannad på dessa, ja, dårar.

    I princip alla som har en maktposition i det där partit är fega, korrupta och riktigt elaka jävlar.

    Hur fan man kan rösta på dem eller sympatisera med dem är för mig en gåta.

    /Henrico

    SvaraRadera
  4. Umm, jag har funderat på om inte dessa bokstavsvänstersossar lider av andra bokstavssjukdommar också...
    De mest framträdande är Bengt Silfverstrand och Bo Widegren, dessa har det senaste året jag följt s-bloggarna gett mig många skratt, sannerligen :)
    Tyvärr kan jag inte kommunicera med dem längre därför att jag en gång (nåja, kanske 2 gånger då...) dristade mig till att kalla dem stalinister för att de rensade ut åsikter de inte delade. Efter att själv då först förärats bloggposter där "lössen skulle skakas ur den röda fanan" fann jag mig själv utestängd och blockerad (för livstid antar jag).
    Men jag är lika glad för det och läser njutningsfullt varenda blogg dessa herrar släpper (väder om).
    Om Juholt någon gång kommer att släpas ut och ersättas av någon kompetent vore det faktiskt trist.
    För med honom har politik kommit att likna stå-upp komik.
    Så känner jag även för dessa åldrade farbröder som hamnat i ett parti för långt åt höger för deras eget bästa. I deras fall riskerar vi dock inte att de tystnar - tack och lov!
    BS 4 president :)

    SvaraRadera
  5. Säger bara en sak:

    http://fnordspotting.blogspot.com/2012/01/krisen-gar-djupare-juholt.html

    Amen.

    V

    SvaraRadera
  6. Skrev följande i en kommentar till artikeln på SvD som jag även lägger in här eftersom jag misstänker att den på SvD blir raderad.

    "– Vi går över i ett läge där jag kände hat i luften. Det var hatisk atmosfär och jag såg i ögonen på en del av dessa mycket duktiga journalister att det var en otroligt uppskruvad stämning efter att man hade väntat sex sju timmar utanför VU."

    "Åh! Stackars liten. Var de elaka journalisterna dumma mot dig, lille Håkan-Kråkan. Åh, allse dudande dig lille Jag-tjänar-bara-144-lakan-i-månaden-håkan-och-tycker-därför-att-skattebetalarna-ska-stå-för-hela-hyran-kråkan.

    Tycker innerligt synd om dig. Är det verkligen dig vi ska ha till statsminister? Virket känns nämligen inte riktigt rätt."

    Som framgår har jag inte mkt till övers för en person som gör anspråk på att bli landets chefsöverhuvud och statsminister och som samtidigt inte mer stake i sig (ursäkta uttrycket) än att han kan hantera kritik utan att bli snyftfärdig.

    Tvi för den vale!

    V

    SvaraRadera