lördag 21 januari 2012

Ja, jisses!!

Jag hörde Håkan Juholts värdiga avskedstal och jag lyssnade på Carin Jämtin när hon berättade att hans beslut var fattat hemma i Oskarshamn, efter mötet med VU i går och att han inte meddelat sitt beslut där och då.


Helt stilenligt får jag sedan läsa att det värdiga talet var skrivet av Pär Nuder och Håkan Juholt gemensamt på Sveavägen 68 innan partiledaren åkte hem för att vila och tänka? Uppenbarligen hade det rått en hel del oro inför att den "spontane och yvige" skulle lämna det skrivna manuset och köra lite själv.


Men slutligen så valde Håkan Juholt att släppa spontaniteten och läsa det som Pär Nuder formulerat och godkänt.


Ska vi se det som Pär Nuders första installationstal???


Sedan får jag höra Marita Ulvskog tala om Håkan Juholt som någon som "förnyat" Socialdemokraterna genom att tala om barnfattigdomen och mot de privata vinster som sossarna själva godkände på sin kongress .. och jag tar mig för pannan.


Min verklighet och sossarnas verklighet verkar inte riktigt vara den samma??


Men det gör ju framtiden otroligt spännande. Vilken verklighet får jag ta del av i morgon .. och i övermorgon .. nästa år???


Det som är för i dag .. kanske är mot i morgon? Som väljare känner jag mig lite förvirrad, men det förklarar den ännu större begreppsförvirring som råder inom partiet bland de forna juholtianerna.

AB, AB, AB, Expr., Expr., DN, DN, SvD, SvD

10 kommentarer:

  1. Greider (och det kommer säkerligen flera) skyller som vanligt på media. JAG BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT!

    Om en partiledare är så pass klantig och oproffsig så att man inte klarar dagens mediabevakning, ja då har man absolut inte i rampljuset att göra. Bara det bevisar att S tror att det är samma media som för 10 år sen, man har helt missat utvecklingen.

    Göran Persson, för att ta ett exempel, hade inte gjort dessa misstag och hade han gjort en tavla så hade han dels en stab som kunde reparera skadan och dels ett eget självförtroende att rycka på axlarna åt det. Media då hade antagligen också nöjt sig med förklaringarna eftersom de hade med en person att göra som visste vad han höll på med och visste hur man hanterade mdia.

    Juholt har/hade inget av detta. Det blir ett spännande år och tyärr så får vi en navelpillar regering eftersom de inte får tillräckligt mothugg. Det stör mig!

    SvaraRadera
  2. Jag reagerar också på det där med att skylla på media.

    Det har bevisligen läckts en massa till media, från sossar själv och när sossar nu skyller på media kan jag bara sammanfatta det med en enda mening.

    Som man känner sig själv känner man andra.

    /Henrico

    SvaraRadera
  3. Att förvränga verkligheten är något sossarna behärskar till fulländing. Ulvskog har svart bälte i den disciplinen. Noterade också att hon stolt proklamerade att sossarna är i majoritet i Malmö och Göteborg. Stockholmarna är inte dumma och ser vilket vanstyre som bedrivs i de båda storstäderna.

    SvaraRadera
  4. George Costansa uttryckte det så här: "Det är ingen lögn om man tror det själv".

    Finns det ingen reporter som kan dra fram lögnerna i ljuset?

    SvaraRadera
  5. Hela S bevisar just nu sin "Någon annan"-ism från alla inblandade. Har skrivit mycket om detta i min senaste bloggpostning, får inte plats här :)

    SvaraRadera
  6. Läste precis Ulvskog i SvD som skyller på att journalisterna ser ner på Juholt medan de ser upp på Bildt och därmed "är det inga kravaller utanför Bildts Östermalmvåning". Sen när är journalisterna med i inrikespolitiska kravaller i Sverige? För att inte tala om att journalister ofta FÖRSÖKER sätta dit Bildt, men har fortfarande inte hittat något som fäster sig, något Juholt inte lyckades förhindra.

    SvaraRadera
  7. Macab och Henrico .. detta eviga läckande av interna uppgifter? Varför är det ingen som erkänner att det är bränslet som tänder mediabrasan. Som detta senaste om Pär Nuders tal, det kan bara komma från dem som var med under gårdagens mangling, eller hur?

    Anonym 18:20 .. vi kan kanske vara överens om att Marita Ulvskogs bäst-före-datum är passerat för länge sedan .. tillsammans med flertalet av de gamla betongsossarnas. ;-)

    Trash .. de orkar nog inte sortera bland all motstridiga uppgifter som väller in?

    Har jag sagt hur mycket jag uppskattar "Mina sista ord till mina barn"?? Jag bara väntar och väntar mellan inläggen.

    SvaraRadera
  8. Any,

    Anledningen till att de aldrig kan erkänna att det är de själva som läcker är starkt förknippat med den sneda självbild de har.

    Hur skall de då kunna fortsätta att gnälla och påstå att alla andra är onda, elaka, egoistiska och de själva ena riktiga änglar.

    De idiotförklarar ju folk genom detta beteende.

    /Henrico

    SvaraRadera
  9. Juholts förtida sorti var väntad, om inte nu så om en måndad eller till hösten.
    Juholt är en nolla och bevisade det gång på gång undandskuffad som talesman för S i försvarspolitiska frågor.
    Ett parti som väljer en sådan katastrof är illa illa ute.

    SvaraRadera
  10. Ja, jisses, Any! Varför får nu denna avgång en sååå enormt stor plats i media - jämfört med andra partiledare? Ja, inte är det pga HJs storhet!!!!

    Nej, det är därför att demokratin i stället försöker svara på frågan huruvida sosseriet har nått sin tids ände. I vilket fall är det som ett försök till svar på frågan om vilken riktning Sverige vill ta under ca 25 år framöver. Är det tillbaka till fackets styrning, till statens överhöghet, tillbaka till att staten försörjer Dig med bidrag hit och bidrag dit. Och, till sist, tillbaka till statens makt över Dig och Ditt liv?

    Nej, raka motsatsen tror jag!

    Mycket spännande och vi får se!/G

    Blir mycket intressant att se om sosseriet överhuvutaget ställt dessa frågor. /G

    SvaraRadera