fredag 27 januari 2012

Och nu till något helt annat!

Som en lugnande filt och en sövande godnattramsa över en trotsig 3-åring, famnar Stefan Löfven det skakade socialdemokratiska partiet.


Ahh .. det är nästan rörande att se hur de kurar ihop sig i förtröstan och trygghet .. och jag hoppas att alla får sova gott en tid framöver, det har de sannerligen förtjänat.


Det är inte utan att jag blir lite sömnig jag också?


Men om det nu går att göra en ny partiledare av en gammal fackpamp, så borde jag väl också kunna göra något nytt av något gammalt, tänkte jag och tog en vända upp på vinden.


Och .. se där .. där fanns en gammal lampskärm, modell mindre och en burk med gamla nycklar som gjorde Maken nostalgisk. Suck, hans gamla BMW och Taunus och allt vad de hette .. de gamla trotjänarna som var skrotfärdiga redan vid inköpet.


Efter några timmar blev det en mobil! En Löfvenare med mycket metall!


Det var skillnad mot när Håkan Juholt blev vald. Då köpte jag en 50-tals hatt av tygblommor på Tradera .. min alldeles egen "Juholtare" som passar som handsken med min alldeles egen veteranbil från 60-talet. 

5 kommentarer:

  1. Kusinen från landet27/1/12 15:46

    Nyckeln till en mobil, med andra ord. Men det ser ut som om du hittat en burk med gamla pärlor också?

    SvaraRadera
  2. Vilken idé. Sambon har också en massa gamla nostalgibilnycklar. Det kanske man kan göra något liknande av.

    Undrar om man kan göra mobiler av gamla datorer och datorskärmar också. Såna där som alltid är bra att ha, enligt han jag bor med.

    SvaraRadera
  3. Kusinen .. pust, vilken tur att du dök upp, jag hade precis tänkt maila och fråga hur du mådde?

    Och du vet hur det är .. jag samlar på ALLT och har en hel del att välja å .. ;-)

    Cicki .. idén var inte min egen utan fanns i en rolig tidning .. Inzpira, som jag hittade på Coop. Sedan blev den till utifrån det jag hade hemma. Det går säkert bra med datorer också, men då blir det en STOOOOOR mobil och rent av en konstnärlig installation som ger dig ära och berömmelse för ditt nytänkande!! :-)

    SvaraRadera
  4. Anybody: Å så blir jag kanske snuskigt rik.....:-)

    SvaraRadera
  5. Din subtila (!) koppling mellan politik och pynt är fantastisk!

    SvaraRadera