lördag 13 april 2013

Om någon vill gå på galapremiär med mig ..

.. någon gång under nästa år, så har ni chansen att få en biljetter genom att donera 500 kr till Martin Borgs nya vassa dokumentär "1600 miljarder" som ska sätta slöseriet på dagordningen för valet nästa år. Eller två biljetter genom att stödja projektet med 1000 kr.

Jag tar med mig Maken om någon blir mer intresserad av att se hur han ser ut.

Men det är lite bråttom eftersom det bara är 6 dagar kvar.

Martin Borgs är Slöseriombudsmannen som gjorde en film .. "1200 miljarder" .. som jag tycker alla ska se.

Hans blogg, "Slöseribloggen" ligger i min blogglista. Klicka gärna in dig där och protestera mot politikerpensionerna.

2 biljetter till en galapremiär för 500 kr st .. det är inte dyrt. Men för bara en hundralapp så får du komma på fundrasingfest och jämföra skatteslöseriskrönor och ha lite kul i största allmänhet. Det ingår också om du betalar för galapremiärbiljetter.

Hostar du upp 250 kr så får du ett signerat exemplar av den nya filmen OCH inbjudan till fundrasingfesten .. vilket också ingår i galabiljetten.

Den som verkligen har pengar i madrassen och klarar av att hosta upp 10.000 kr får allt ovanstående + lite till + galapremiärbiljetter för 10 personer + en plakett och en galamiddag och en skräddarsydd workshop på Slöserimuseet .. och jag vet inte vad, men VÄLDIGT hyllad blir en så generös givare.

I dag finns 430.797 kr på kontot. Ska vi hjälpa till så det blir en jämn halv miljon? 

För Sverige behöver verkligen fler som Martin Borgs.


2 kommentarer:

  1. Jag är intresserad, skrev på den där namninsamlingen men vet inte var man betalar för galan?

    /Henrico

    SvaraRadera
  2. Henrico .. man måste ha ett paypal-konto, vilket jag inte hade. Jag slet mitt hår, försökte få kontakt med Martin Borgs, men vek så småningom ner mig och öppnade ett konto, förde över pengar och betalade.

    Vad gör man inte för en god sak ;-)

    SvaraRadera