måndag 12 oktober 2015

Var och en har sin egen sanning.


Det är alldeles omöjligt att googla sig fram till Sanningen med stort S och nu för tiden är det lika omöjligt att bilda sig en egen uppfattning genom att läsa svensk medierapportering. Men .. tack och lov .. så finns det människor, med så gammaldags värderingar som heder och moral, som dessutom drivs av ett så stort engagemang att de delar med sig av sina insikter, helt kostnadsfritt, på nätet. Utan dem skulle den politiska gräsrotsdebatten förtvina och dö.

Själv läser jag, bland många andra, Johan Westerholms Ledarsidorna.se och i dag har jag anmält mig som prenumerant för att se till att jag även fortsättningsvis kan göra det.

Gör det du också, vi behöver människor som utför den granskande journalistik som numera är ett minne från en svunnen tid när det gäller de stora "nyhetsförmedlarna".

För bara 30 kr i månaden får du ta del av Johan Westerholms sanning och de faktauppgifter han bygger den på. Stämmer den inte överens med din egen får du ändå en bra plattform för att kunna väga den mot andras påstådda sanningar och har du dessutom modet att ifrågasätta den sanning du tagit del av kan du kanske till och med få ta del av skribentens korta stubin och bli medlem i den grupp som hotas med blockering på grund av felaktiga ordval.

Det är lite uppiggande och roande det med, tycker i alla fall jag .. även om det då kanske skulle kännas frestande att reflexmässigt blockera prenumerationskostnaden.

Johan Westerholm har funnits bland mina bloggfavoriter i fem år, det han skriver har varit förutsättningen för att jag ska kunna få en så bred bild av politiken som möjligt och även om jag reagerat negativt eller ställt mig frågande några gånger så kan jag varken vara utan hans engagemang eller hans bild av sanningen .. som ibland stavas med stort (S).

30 kronor i månaden är en krona om dagen. Som jämförelse kostar Aftonbladet Plus 39 kronor i månaden och tro mig .. jag tvingades betala för den tjänsten när jag bloggade på AB:s bloggportal .. du får betydligt mer och högre kvalitet på det som Ledarsidorna.se levererar. 



2 kommentarer:

  1. Jag instämmer i din karakteristik av både JW:s stubinlängd och värdefulla faktagrävande. Jag har inte varit dissident längre än sedan årsskiftet, men du hör själv till mina absoluta bloggfavoriter. Varmt tack!
    / Sixten

    SvaraRadera
  2. Uffe Häger12/10/15 17:45

    Förutom Johan Westerholm och Widar Andersson, läser jag gärna Joakim Ruist och Tino Sanandaji. Litar på deras intellektuella ärlighet.

    SvaraRadera