söndag 19 februari 2012

Hagmans Konditori .. ren, koncentrerad, ..


.. högoktanig energi och glädje!

Det var en fullständig nostalgichock, och om jag fick bestämma så skulle den här föreställningen vara möjlig att få på recept vid depression eller nedstämdhet. Tänk bara vilken besparing det skulle vara i vården!

Och eftersom själva kulturministern med vidhängande make var på samma föreställning som oss, så fick Maken hålla mig hårt i armen för att jag inte skulle ställa några krav redan i pausen.

Var sak har sin tid .. sa han, och det kan man ju hålla med om, eller?

Jag talar alltså om föreställningen med Galenskaparna på Intiman, som jag var på med Maken. Det var som att tanka glädje och energi och i dag har jag utan att darra på manschetten, städat hela köket .. muntert trallande på "Du kan bli nåt" som går på högsta volym just nu!

Med tanke på resultatet kanske det rentav är farligt att överdosera "Hagmans Konditori"? Men fick jag chansen så tog jag risken att se den igen .. minst en gång i veckan.

Då tror jag att jag skulle vara glad jämt!!

Så lärde jag mig något också .. som handlar om dem som gärna säger att det var bättre förr och får frågan .. NÄR var det bättre förr?? 

Bara svaret på den frågan var värd hela biljetten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar