fredag 17 februari 2012

Gud som haver barnen kär???


Jag känner vuxna människor som fått sin barndom förstörd av Gud och h*ns vakande öga. Vuxna människor som inte kan befria sig från känslan av att vara övervakade och iakttagna när de ägnar sig åt "förbjudna" synder.

Vuxna människor som även i vuxen ålder, och långt efter sedan de skaffat sig en egen uppfattning, känner obehag för att leva livet som de vill .. eftersom det inpräntats att det är fel och att djävulen väntar runt hörnet.

Det finns barn som lever så nu. Det är det inte någon som anmäler .. Gud finns ju .. även om h*n är mindre synlig och verklig än en smurf. Det är inte heller länge sedan som ett förståndshandikappat barn såg som ett straff från Gud eller som Djävulens avföda.

Det finns väl ingenting som innehåller så många tabun och förbud och märkliga regler som religionen? En värld full av blå smurfar känns som om den är att föredra.

Men med tanke på biverkningarna och skadeverkningarna så kan jag nog nästan påstå att de normalbegåvade vuxna som brottas med sin gudsfruktiga barndom har lidit större skada än den autistiske pojke/unge man som tror på smurfar.

Vad jag förstår är han inte bara autistisk utan också förståndshandikappad och kanske är smurfarnas hans enda kompisar och vänner i en värld där inga andra sådana finns?

Vi vet inte det.

Mammans rättsombud från FUB, föreningen för barn och unga med utvecklingsstörning säger att det handlar om pedagogik från särskolan. Särskolan stöder mamman och förmodligen är kommunens tjänstemän inte heller så insatta i ärendet utan förlitar sig på pojkens assistenter och Lex Sarah anmäler mamman till Socialstyrelsen.

Jag ser verkligen fram mot den domen om det blir någon .. för den borde i rimlighetens namn öppna för att anmäla föräldrar som missbrukar Gud och Djävulen för att kväsa sina barn. 

4 kommentarer:

  1. Du har helt rätt. En fallande dom skulle göra gud barnförbjuden.

    SvaraRadera
  2. Vi hade helt olika - men ändå liknande - infallsvinkel på notisen i dagens tidningar!

    SvaraRadera
  3. Om de bara visste vilken hjälp man kan ha av sagofigurer!

    Skalman som sover å äter tex...

    SvaraRadera
  4. SVAR TILL "Gud som haver barnen kär???"

    okej jag har har läst allt du har skrivit så nu får du läsa mitt ;)
    jag tycker att du har helt missuppfattat bönen... Jag tror faktiskt att du har missförstått hela grejen med religion. I min religion, som är kristendomen, så har vi inga regler. Men det finns något som vi kallar "tio Guds bud" det kan man säga är som en riktlinje för hur man ska leva för att få det så bra som möjligt. Jag orkar verkligen inte skriva ner alla dem nu men om du verkligen vill veta så kan du ju googla på dem ;)

    Men det viktiga är att förstå att det inte är regler. Jag kan säga helt ärligt att jag har gjort emot dem över hundra gånger och djävulen har inte tagit mig än ;)
    nej men Gud vill alltid ge förlåtelse till den som ber om det. Men något därimot som har sjukt många regler är ju alla de som inte har någon relion. Man måste har rätt sorts kläder, smink och hår för att bli aksepterad av andra. Man måste veta vad man ska säga och hur man ska uppföra sig, eller?

    Du säger att några vuxna människor du känner känner sig iakttagna när de ägnar sig åt "fördjudna" synder. Först av allt skulle jag väldigt gärna vilja veta vad du syftar på för det enda jag kan komma på är sex och det är inte på något sätt en synd enligt någon världs-relion.
    Sen: Gud är inte någon som sitter och dömer folk. Ja, Gud kan alltid se dig men GUD ÄLSKAR Dig (JA JUST DU) vad du än gör och han vill hjälpa dig.

    Ni borde inte be en bön om ni inte förstår vad den betyder.

    SKIT I PSALMER OCH VERSER berätta för Gud vad du egentligen känner och tycker så LOVAR jag dig att han kommer göra dig vad som blir bäst för dig. Gud SVARAR alltid på alla böner men Han har sitt eget lilla sätt:)

    Okej förlåt jag hade inte tänkt skriva en så lång text det bara blev så..

    VÄNTA!!!!!??? Vem var det jag skrev om tidigare som älskade just dig????? _ _ _

    nu ska jag hålla käft.

    SvaraRadera