tisdag 9 mars 2010

Pengar, lycka och forskning.

Men jämna mellanrum dyker det upp nya forskningsrön om de mest märkliga saker. Det är lite spännande att föreställa sig att det sitter små grupper överallt i världen och forskar om våra vardagsliv och presenterar resultaten som små sensationer.

Nu har en grupp forskare kommit fram till att man KAN köpa sig lycklig .. hmm .. jag vill minnas att en annan grupp kom fram till det motsatta för en tid sedan.

Fast de nya rönen gäller förstås bara UPPLEVELSER!! Massage, resor och liknande.

I morgon ska jag i alla fall göra mitt bästa för att förena alla forskningsrön. Tidigt på morgonen åker jag till London för att nöta gatorna i mina favoritkvarter och ägna mig åt intensiv shopping, äta crispy duck på en trevlig restaurang och ta ett glas vin mitt på dagen och bara drälla helt planlöst däremellan.

Jag ska vara helt ostrukturerad och oplanerad, ta möjligheten där den dyker upp och falla ihop i en slapp hög när det känns befogat ... och sova i en säng någon annan bäddar, äta en frukost som någon annan plockar fram ..

.. och komma hem dagen efter, tröttare än när jag for, med väskan proppfull med "fynd" och löjliga små presenter.

Om vi håller oss friska! Runt omkring mig faller alla som furor, däckade av influensa eller förkylning .. så jag dricker KanJang, tar i trä och låter bli att känna efter!

2 kommentarer:

  1. Man får kolla vem eller vilka som bekostar forskningen också i sådana här smarta studier. Är det yogaförbundet som betalar så är det ganska säkert att de kommer fram till yogans förträfflighet i alla lägen.
    Såg en reklam där man presenterade en tandkräm som "utsetts till årets bästa tandvårdsprodukt"- jaha vem utsåg den då? Det var nog snarare företaget som tillverkade pastan i fråga än Nobelpriskommitten.
    Apoteket säljer anti-ageingcream nu och bredvid låg (tro det eller ej)Pepsodent anti-agetandkräm. Jag vet inte om jag eller världen är galen längre fast det lutar åt att vi bägge kanske är det.
    Njut av London och låt oss läsare få ingående beskrivningar av vad du gjort när du kommer hem.Låt oss sitta här och låta vår avund växa. Rackans människa som åker i väg så där och andas och njuter. Good Luck!

    SvaraRadera
  2. Åhhhh .. jag läääängtar, samtidigt som jag har resfeber och undrar vad i helsike det här ska vara bra för?? Sån här är jag jämt?? Helt idiotiskt ..

    SvaraRadera