tisdag 23 mars 2010

Yeesss .. det här köper jag rätt av!!!

Anders Hållinder på Fyrverkerifabriken i Göteborg vill öppna upp för "Firework funeral" som tydligen finns i andra länder.

Det skulle betyda att jag själv kan välja att få min jordiska aska inproppad i en valfri fyrverkeripjäs och uppskjuten på ett lämpligt ställe till nöje och skönhetsupplevelse för nära och kära.

Jaaaa .. det vill jag. Ett STOOOORT stjärnregn i massor av färger och utan bombeffekter .. bara tyst och värdigt och VACKERT!!!

Lennart Koskinen, biskop inom Svenska kyrkan är orolig för att det kan bli ett jippo och tycker därför att idén känns olämplig .. men det tycker inte jag.

Däremot tycker jag alternativen känns trista, fantasilösa och väldigt stillsamma i förhållande till livet självt som ju är ett fyrverkeri av oväntade händelser.

Åhhhh .. vad jag hoppas att det här blir ett verkligt alternativ!!!!

3 kommentarer:

  1. Perfekt! Även om jag inte kommer till himlen så kommer jag att ses på himlen en stund och av många. Jag har alltid velat bli en stjärna och nu finns möjligheten att få glittra på himlapällen.Enda tråkiga är att jag inte får se skådespelet själv, men man kan inte få allt.

    SvaraRadera
  2. Yes :-D / Sanne

    SvaraRadera
  3. GRANNY ... visst låter det vackert och stämningsfullt .. jag säger som du, synd att jag inte får se det själv för jag vill ha som ett vattenfall av stjärnor!! :-D

    SANNE!!!!!!!!! ..... åhhh ... kraaaaaaammmm, jag trodde du lämnat bloggvärlden helt och bosatt dig på facebook!!! :-D

    SvaraRadera