onsdag 3 mars 2010

Feminism .. en läpparnas bekännelse!!!!

Både Socialdemokraterna och Vänstern är partier som tydligt gått ut med att de är feministiska partier .. väldigt, ofattbart feministiska rent utav. Kvinnor ska kvoteras in i styrelser och politiska uppdrag, beredas förtur när det gäller akademiska studier och högre statliga tjänster samt på alla sätt hjälpas uppåt i samhället .. och det låter ju fantastiskt!

Men den stora andelen "vanliga" kvinnor som har låga löner för ett samhällsviktigt arbete i vården, som vårdar barn och åldrande föräldrar, som inte har någon högre utbildning utan vill leva ett enkelt familjeliv och inte längtar efter en karriär inom näringslivet .. är inte det RIKTIGA kvinnor???

Nej jag tror inte det!

Jag personligen gladde mig åt F! när det begav sig och anmälde mig entusiastiskt som medlem, men fann att jag var fullständigt ointressant och hade helt fel värderingar. Jag har ärligt talat aldrig tidigare känt mig så förminskad som under min korta tid som organiserad feminist!

Nu när RUT-avdraget har skapat möjlighet för "vanliga" kvinnor .. lågavlönade, invandrarkvinnor, äldre som är ointressanta på arbetsmarknaden .. att bygga egna verksamheter och få in en fot i arbetslivet .. då är det de "feministiska" partierna som sätter ner foten och vill ta bort möjligheterna?

För när en kvinna startar en egen verksamhet byggd på den skattesubvention som RUT-avdraget är, så gynnar hon inte bara sig själv och eventuella anställda, hon tar också steget in i en verksamhet som kommer att föra henne till ökat ekonomiskt kunnande och självbestämmande och .. vem vet .. hon kanske också hittar nya dörrar att öppna.

MEN .. hon kommer också att medverka till att en
handfull RIKA kommer att få billigare städning!

Så kan vi ju INTE ha det!

Det är inte RÄTTVIST!!

Så. enligt det rödgröna alternativet är det mer rättvist att 3-4000 kvinnor .. (vilket kan jämföras med över 3000 Saab-anställda som skulle räddas för miljarder) .. forslas tillbaka till a-kassa eller socialbidrag och fortsatt hopplös passivitet.

Men ROT-avdraget ska vi ha kvar! Det sysselsätter ju MÄN .. professionella yrkesmän!

Var är Gudrun Schyman? .. vad säger F! .. är de feministiska stora orden från sossarna och vänstern bara tomma ord???

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du fått jobb som städare ! För det är du väl eftersom du är så positiv till det !

    SvaraRadera
  2. Om du hade läst ett tidigare inlägg så hade du vetat att jag HAR arbetat som bl.a städare!! Men jag anar att du föraktar den typen av arbete, har jag rätt??

    Det är inte något FINT jobb?? Det är bättre att få ett bidrag och sitta hemma och gräma sig över att de fina jobben går till någon annan??

    Till någon som visat att den inte är för fin för att städa om det inte finns något annat, kanske???

    SvaraRadera
  3. Låter alldeles utmärkt. Är man inte för fin kan man städa sin egen skit istället för att låta någon annan göra det. Låt moderat kärringarna torka upp en ryska kaviaren på golvet själva. Vi andra skattebetalare vill väl inte det. Ok,visst kan man betala för städhjälp,men man ska inte få den subventionerad.

    SvaraRadera