tisdag 23 mars 2010

WOOOW .. jag vill nyinreda mitt hem!!

I AB får vi titta in i Tine Jolanders hem. Tine är en dansk butiksinnehavare och vävare som inte besväras av hämningar när det gäller form och färg och jag blir grymt avundsjuk och våldsamt inspirerad.

Jag vill också släppa alla "nejdetkanmanjuinteha"-känslor och gå bananas i mitt hem!!

Men i bildspelet saknar jag bilder på den jättesoffa i lila sammet med orangefärgade ben och de matchande orange saccosäckarna i sammet som det står om i artikeln .. fast något sådant kan inte jag ha, tyvärr .. även om det låter helt underbart!

I ett hem med 3 hundar och 4 katter är möbler klädda med material som sammet helt förbjudna .. det skulle bara ta ett par timmar innan de förvandlades till oaptitliga pälsmöbler.

En annan sak som slår mig när jag dreglar över inredningsbilderna är .. hur välstädat hon har det!!!

Hur i allsin dar får man till det så där???????

2 kommentarer:

  1. Bry dig inte om vad experterna säger. Vi köpte skinnmöbler (engelsk stil,italiensk tillverkning)ljust mjukt skinn med detaljer i körsbärsträ. Den kostade 38 000 och är de dyraste möblerna jag någonsin ägt. De levererades en vecka efter Surögda Esters entre i våra liv. Den narraktige försäljaren försäkrade vid makens fråga om möbeln+katt var förenliga med att katter gick inte på sådant skinn. Försäljaren borde ha pryglats på torget för den lögnen och vi borde ha omyndigförklarats för att vi svalde den. Efter en natt hade nydesignade möbler i strimlat skinn med slitsar. Vi har möbeln kvar och jag har sytt ihop de värsta skadorna med tandtråd.Ena fåtöljen blev av med en fot i senaste flytten så den har en protes av tre telefonkataloger. Vi har ett mycket personligt hem och det är originellt på många sätt också. Vi har äkta matta på toaletten och kristallkrona i köket. Saker skall användas som man känner för det.

    SvaraRadera
  2. Jodå .. vårt hem är också .. hmm .. personligt!! Men det ser inte riktigt lika "konstnärligt" och fräscht ut som Tines färgsprakande renhet. Avundsjuk är bara förnamnet .. men nu ska jag brodera katter på färgglada kuddar, filtar och draperier!!! ;-D

    SvaraRadera