fredag 19 mars 2010

Åhh .. helt genialiskt!!!

Jag har haft funderingar på att avbilda Lars Vilks som en parasit på yttrandefriheten och konsten .. men har inte riktigt fått till det. Men nu inser jag att jag var på helt fel väg.

Konstnären Kent Viberg har avbildat Lars Vilks ... som rondellhund!! Helt genialiskt, lysande och så helt rätt. Jag ställer mig vid datorbordet och gör vågen för Kent Viberg som, till skillnad från Lars Vilks, verkligen hade en tanke med sin rondellhund i Karlshamn.

Tack .. för den uppiggande starten på en seg fredagsmorgon, Kent Viberg!!!

2 kommentarer:

  1. Konstnärligt mycket tydligare, säker markering, pregnant kontext och en djuplodande analytisk aspekt på skillnaden mellan figurativ och nonfigurariv gestaltning. En akt med dignitet utan föregångarens lugubra töcken.
    Var det inte en fantastisk recension jag gav där? Man haver väl varit på vernissage och sedan läst om den i någon kulturspalt.
    Mycket pösmunksnöjd med vad jag åstadkommit.

    SvaraRadera
  2. *DUNS!!!* .. jag faller imponerad och tillintetgjord till marken!

    SvaraRadera