onsdag 3 mars 2010

Detta är min värdefullaste bok!


Den här boken gavs ut 1966 av Denise och Alain Trez och den är min absoluta favoritbok. Jag har sökt den på antikvariat över hela landet och till och med kontaktat det amerikanska förlaget och boktryckeriet i Finland .. men förgäves, den har inte gått att få tag på.

Men eftersom jag arbetade på den plats där boken tillbringade större delen av sin tid, så var valet lätt när mina arbetskamrater började efterforska vad som skulle vara lämpligt som avskedspresent när jag slutade. Det fanns liksom bara en enda sak jag önskade mig hett och innerligt.

Och under av alla under .. jag fick den. Den blev MIN .. och har nu en alldeles egen plats i ett glasskåp i mitt hem.

Om den någonsin kommer att ges ut igen ska jag skänka ett exemplar till varje partiledare och till alla andra makthungriga personer jag kommer i kontakt med, för den är helt genial i all sin enkelhet!

Den börjar .. Det var en gång en kanin ... två kaniner ... tre kaniner .. och det är alltså 3 sidor. På sidan 20 hittar de en krona och det gör all skillnad i världen för alla dessa lyckliga kaniner ... men på sidan 32 avslutas boken med meningen .. Så alla kaninerna blev lika glada och lyckliga igen som de hade varit förut!

Om jag inte misstänkt att det var olagligt och ett brott mot upphovsrätten så skulle jag ha scannat in hela boken åt er ..

.. för det här är en bok som ALLA borde läsa och begrunda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar