onsdag 13 maj 2015

På begäran ..

.. om nu någon minns det här projektet som jag visade upp i slutet på januari, när jag i gammal vanlig ordning genomled det traditionella januari-februari-deppet.

För den som missade denna viktiga händelse så är detta vad jag började med. 
 Ett tyg som egentligen är ämnat till något helt annat .. förmodligen någon slags hemtextil, motsträvigt, lite för hårt och knappast lämpligt till något som kräver ett vackert och böljande fall.

Till det valde jag ett aprikosfärgat, tunt viskostyg som låg och skräpade, vilket jag för sent upptäckte var ett mindre bra val i sammanhanget .. det kommer förmodligen att gå sönder om jag någon gång använder det här plagget. Mönstret som jag gav mig på var naturligtvis på engelska och fullständigt obegripligt .. så sammantaget blev inte det här lika inspirerande och humörhöjande som jag hade tänkt mig.

Det har så att säga tagit låååång tiiiiid.

Men eftersom jag lovade att visa upp det färdiga resultatet så håller jag mitt löfte genom att låta moderatkvinnan Kristina från Karlstad jobba lite .. 
(klicka på bilderna så syns det hela lite bättre)

 Det som ser ut som manschettknappar är egentligen ett trasigt armband som numera är totalt oanvändbart.


Det syns inte, men jag önskar att jag hade valt ett mjukare tyg och fått ett vackrare fall på bakstycket. Men det stora problemet är ..

.. när sjutton kommer jag att få användning av den här skapelsen??

8 kommentarer:

  1. Jag sätter genast mig på en diet av vatten och vatten , springer 2 mil varje dag och kan nog bära din utstyrsel till hösten . Den är ljuvlig och vill man vara fin får man lida pin. PS Kristina har en fantastisk hårfärg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menar om du inte har något tillfälle att använda den själv.

      Radera
  2. Det är bara att hålla fram denna fantastiska skapelse framför maken och titta uppfordrande på honom så att han förstår att han ska följa med på galej i stan. ;-)

    SvaraRadera
  3. Varför skulle du inte kunna använda den när som helst ? Jag hade hoppats att få se dig ha den på :)

    SvaraRadera
  4. Jag gör samma misstag, syr saker som jag sedan undrar när jag ska ha. Jag glömmer mellan varven att jag numera är pensionär och lever mina dagar i mjukiskläder istället för att vara den trendiga föreläsare och kursledaren i fräcka kreationer.....:-)

    SvaraRadera
  5. Glömde säga att jag tycker din jacka/kavaj är urläcker. På bilden ser det i alla fall ut som ett snyggt fall på bakstycket.

    SvaraRadera
  6. Snygg - måste ju kunna användas vid många tillfällen. På kafferep, finpromenader om det inte blåser, små ärenden på stan. Jag skulle ha den med svarta linnebyxor till nu å vårkanten och med vita sen när det blir varmare.

    SvaraRadera
  7. shit vad duktig du är!?

    SvaraRadera