söndag 20 november 2011

Håkan Juholt myser och imponeras ..

.. när han är ute och träffar ”vanligt folk” på GeKås i Ullared.

Särskilt imponerad blir han av Vd:n Boris Lennerhovs vassa grepp att placera en sportbar mitt i avdelningen för kvinnokläder.

”Det är ju djävulskt uttänkt. Finns det ett nobelpris i handelsstrategi så borde han få det” .. utbrister partiledaren som förmodligen för sitt inte öga ser hur han kan vinna Svenska Svenne genom att placera en valbar mitt på torget. Djävulskt strategiskt uttänkt mitt bland de socialdemokratiska valstugorna som kan fungera som små chicka boutiquer för shoppinglystna kvinns.

Så här har vi alla fördomar om manligt och kvinnligt samlade på en och samma plats .. strategiskt uttänkt.

Männen i en lätthanterbar grupp placerad i en sportbar med en öl i handen .. ett bollhav för män? Och de kvinnliga våpen våldsamt shoppande bland kläder och smink, förhoppningsvis med bilnycklarna säkert placerade i handväskan.

Jag undrar om Håkan Juholt skulle dela ut Nobelpris till Jula och Biltema och liknande varuhus .. om de placerade en strategiskt uttänkt kvinnobar med typiskt kvinnliga förtecken mitt i varuhuset. En kvinnobar där det såldes pyschiga saker som ALLA kvinnor gillar och som kan hålla dem lugna medan männen spänner musklerna bland verktyg och reservdelar.

Nobelpris i handelsstrategi????

Den här strategin har funnits sedan tidernas begynnelse. Har aldrig Håkan Juholt reagerat på godismontrarna som är strategiskt utplacerade vid kassaköerna, inom synhåll för kinkiga, trötta barn och utmattade kunder med sjunkande blodsockernivåer?

Där kanske det också skulle delas ut ett Nobelpris i handelsstrategi .. om det bara fanns ett??


AB,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar