måndag 28 november 2011

Jag tänkte ..

.. ha lite bloggledigt i dag, eftersom det har varit en låg och nedstämd dag som jag gjort slut på genom att göra alla låga och nedstämda saker som jag bestämt mig för att göra "någon annan gång" .. när jag fick tid .. om jag fick tid .. över.


Det passade liksom bra i dag. 


Ett lååååångt och tråkigt telefonsamtal som jag varit tvungen att ringa .. ringde jag i dag och inte blev jag gladare av det, men nu är det i alla fall gjort, precis som alla andra tråkiga men helt nödvändiga saker som jag nu lämnar bakom mig. Lite pliktmail skickade jag hit och dit och en yta som inte synts på ett bra tag syns nu lika bra som den gjorde förra julen.


Det blir en slags igenkännandets glädje .. åhh, såg det ut SÅ DÄR?? Det behövs inte mycket för att locka fram lite julstämning.


Men vad som fick mig att logga in innan kvällskaffet var AB:s artikel om att det går att beställa vattkoppssmitta till barnen?


Jag greps av en oemotståndligt lust att meddela världen ..


... JAG HAR HAFT VATTKOPPOR TVÅ GÅNGER!!


Nu blev ni allt imponerade va? Dokumenterat och helt sant fick jag vattkoppor som barn och precis lika dokumenterat och sant fick jag vattkoppor som tonåring .. fruktansvärt pinsamt.


Jag tänkte att ni var i stort behov av den informationen .. och tänk vilken tur att min mamma inte fick betala för nöjet av den första gången. 

4 kommentarer:

  1. Kusinen från landet28/11/11 20:53

    Om du haft vattenkoppor två gånger, tror jag att du haft en väldig tur! Att få om vattenkoppor i vuxen ålder brukar i stället medföra bältros, och det är, vad jag förstått, väldigt smärtsamt.

    SvaraRadera
  2. Tur?? Ja .. det stämmer väl rätt bra med all annan "tur" som jag brukar ha i livet .. ;-D

    SvaraRadera
  3. Kusinen från landet28/11/11 21:49

    Jamen medge att det är tur att få vattkoppor, som ju brukar vara en rätt lindrig åkomma, i stället för bältros! Jag har ingen personlig erfarenhet, men jag vet ju att min svärmor hade väldigt ont väldigt länge när hon drabbades.

    SvaraRadera
  4. Förmodligen blev du inte immun vid första vattkoppsattacken och fick genomgå ytterligare en omgång. Skriver vatt-kopps... då vattENkoppor endast existerade i södra Sverige, språkligt sett. Apropå smittsamma sjukdomar fick min äkta hälft diagnosen påssjuka vid ca 40-års ålder, dock i avsaknad av feber men med svullen kind på vä sida. Men hej och hopp, det visade sig vara en spottsten som slank ut av sig själv vid en trevlig och aningen våt middag.

    SvaraRadera