fredag 23 april 2010

Det är en sak jag inte fattar???

Jag har inte följt den kungliga kärlekstragedin i detalj men av det jag har läst så är det en sak jag inte förstår??

Jonas Bergström är en intelligent kille, han har haft sällskap med en prinsessa i massor av år och är inte helt obekant med medias aldrig sinande intresse för kungligheter och deras bekanta.

Han arbetar dessutom som biträdande jurist på en större advokatfirma och är förmodligen inte ovan vid att göra en konsekvensanalys innan han agerar. Det antyder i alla fall uppgiften om att han uppgav ett annat namn än sitt eget när han bokade rum för killträffen i Åre.

Så festar de loss, grabbarna!! Flirtar, tjoar och känner sig som världens medelpunkt och när norska Tora dyker upp vaknar hormonerna och ...

.. så släpar han upp henne på hotellrummet som han delar med en kompis?? Korkat .. men, okej då .. han var inte nykter, så det är väl möjligt??

Sedan skjutsar han hem henne med taxi???

Varför då?? Vart skulle han ta vägen efter det .. tillbaka till hotellet?? Och nu kommer det jag tycker är så märkligt .. "i taxin bytte vi telefonnummer", säger Tora!

Bytte telefonnummer??? Varför då? Jonas Bergström borde väl vid det laget ha varit medveten om att han helst aldrig skulle vilja se människan igen. Han hade presenterat sig med falskt namn och så ger han henne sitt telefonnummer?? Jag kan inte fatta den biten och kan bara se tre alternativ ..

1. Han var berusad in till medvetslöshet?

2. Han var totalt självmordsbenägen och längtade efter mediabelysning?

3. Eller så har norska Tora broderat lite på den här historien på egen hand??

1 kommentar:

  1. Det är nog det fina i kråksången - vi vanliga dödliga ofrälse skall inte förstå i vilken tonart man sjunger de här finare skillingtrycken.

    SvaraRadera