torsdag 22 april 2010

Jag vill tacka den Rödgröna Oenigheten ..

.. för att de i alla fall är eniga om Fastighetsskatten!! Det oroade mig faktiskt en aning när det började antydas att den var på väg tillbaka.

Men nu ser jag till min glädje att man tagit hänsyn till små människor som mig som bor på landsbygden i närheten av en småstad som inte är sommarpopulär för Stockholms festande överklass.

Att fastighetsskatten kommer tillbaka på villor med ett taxeringsvärde över 4,5 miljoner kronor drabbar ju bara dem som bor i attraktiva områden som storstäder eller i sommarparadis för storstädernas välbärgade befolkning!!

RIKA människor??????

Och det gör väl ingenting!! Storstäderna har ju så mycket att bjuda på .. KULTUR, med allt vad det innebär av teatrar, opera, balett, konstutställningar och museer. Dessutom är det ju nedlusat med shoppinggallerior .. så vem behöver en villa i ett storstadsområdet???

Och det är ju tur att det har skapats "naturliga strövområden" för storstadsborna som får pynta upp med runt 4 miljoner för en villa som i mitt område säljs för ca halva beloppet .. då finns det ju gott om sysselsättning om man känner sig trångbodd.

Så tack för att ni tar pengarna där de finns .. i storstäderna. Det måste ju gynna folkhälsan också för på det sättet konsumeras det kanske en eller annan champagneflaska mindre??

För det kan väl ändå inte bo "vanligt folk" med "vanliga löner" i 4-miljoners fastigheter???????

3 kommentarer:

  1. Tycker du att 4 milijoner är mycket när det gäller fastigheter,jag är städare tjänar 15000 före skatt jag bor 4 mil från centrala Stockholm men jag är inte rik för att dom taxerar min fastighet till 4 mille men ni är lika dåligt upplysta som den rödgröna röran är jag är ingen miljonär.

    SvaraRadera
  2. Jag är livrädd att man vill höja Fastighetskatten jag. Tänk om hon blir högre än hon är redan. Då får vi niga och bocka för henne och då får vi hitta något exclusivare än handskalade räkor åt kattskrället. Snälla höj inte katten hon är så högfärdig redan!

    SvaraRadera
  3. Det är väl på tiden att det blir lite ordning o rättvisa här. Vi på landet får ju alltid höra att vi borde flytta till stan för jobbens skull. Nu får stadsborna flytta ut istället för att slippa skatten.

    Rättvisa I tell you! =D

    R.

    SvaraRadera