fredag 2 april 2010

Långhelg .. 4 hela dagar ..

.. vad gör man med dom??

I Aftonbladet tycker man att vi ska stressa ner, koppla av och lära oss mindfulness-timeout, vilket innebär att vi, genom att nästan försätta oss i trance .. laddar upp batterierna och kommer igen till jobbet starkare än någonsin.

Haha .. här behövs ingen mindfulness!! Slappnar jag av mer än vad jag gjort i dag så hamnar jag i koma .. och det vore ju synd för dem som då måste slutföra vad jag påbörjade i onsdags!!

Vad jag behöver är en metod som får mig att stressa upp lite tidigare på dagarna .. och helst blir lite effektivare på morgonen!!

3 kommentarer:

  1. När du hittar dina parameterar till det som kallas mindfulness-timeout kontakta mig så får jag också prova. Mambojambot som de skriver om förstår jag mig inte på eller så passar det inte mig.

    SvaraRadera
  2. Det låter ju som du riktigt funnit harmonin i tillvaron.

    En väckarklocka kanske? De har en relativt bra stressförmåga på morgonkvisten..;)

    Önskar en Go och glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Granny & Lotta ... man ska aldrig räkna ut nåt!!! När jag äntligen landade, sov länge och fann total avslappning .. då drabbades Maken av matförgiftning och hela det harmoniska korthuset rasade. Att kräkas när man har diskbråck är uppenbarligen inget att rekommender ... :-p

    SvaraRadera