torsdag 1 april 2010

Sunkig porr .. eller fantasieggande glamour???

Danshaket "Björkis" bjuder in ungdomar i åldrarna 15-23 till Gymnasiedisko med porr-tema nu i påsk.

Veronica Danielsson som är ansvarig för tillställningen tycker att det är en kul grej och ser inget fel i att uppmana 15-åriga småtjejer att "klä sig syndigt". Men det gör faktiskt jag! Särskilt nu när debattens vågor går höga runt våldtäktsbegreppet och om hur mycket tjejer egentligen "får skylla sig själva".

Att fylla lokalen med syndigt klädda Lolitor samtidigt som man serverar alkohol till alla som uppnått rätt ålder .. det är ingen bra kombination.

"Vi är noga med att ta vårt ansvar" ... säger Veronica Danielsson????? "De som är unga får nöja sig med läsk och godis!

Ja, nu är det inte bara de läskdrickande och godistuggande "porrstjärnorna" som jag oroar mig för .. utan också den berusade 23-åringen som förleds att tro att en 15-årig oskuld är en erfaren 18-19-åring i porrig förpackning!!

Och VARFÖR vill man relatera till något så sunkigt som porr på ett Gymnasiedisko??

Vad är det för fel på Glitter och Glamour???

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är lika dåligt när studentföreningen bjuder in vrålfest och alla skall vara utklädda , temat var horor och hallickar. Ingen tyckte att det var något fel i det alls som jag pratade med och ingen begrepp att jag var så humorbefriad att jag inte såg det roliga i upplägget.Det var enda gånget i min studiegång som jag hade någon glädje av att känna någon på genusvetenskapen. I spilled my beans där med en affisch som bevis.Det blev fest men inte det mottot - jag tror inte på lyckliga horor eller tycker att hallickyrket skall glorifieras av fulla 20årin som många gånger inte kan ta vara på sig själv.gar

    SvaraRadera