fredag 30 april 2010

Nu är proppen ur flaskan ..

.. och jag har bara en enda fråga kvar.

Var finns pengarna och vilka ska betala??

Förresten .. jag har en fråga till.

När pengarna är slut .. var finns det mer??

Som jag skrev tidigare .. "Jag tror inte det är sant"!! Men nu måste jag medge att det är så otroligt att se miljardlöftena regna ner över oss, att det nästan blir skrattretande.

De rödgröna har höga ambitioner, vackra, empatiska och medkännande mål, det ska erkännas. Men det är nog inte av ren ondska som regeringen hållit hårt i plånboken .. sanningen är nog den att utan det stadiga handlaget hade det överhuvudtaget inte funnits några pengar att spendera.

Men sk*t i det .. vi kör så det ryker .. så kan vi alla solidariskt ta itu med legotillverkning åt Öststaterna när det bara är damm kvar i statskassan .. TJOLLAHOPP!!!

6 kommentarer:

  1. Ja, det är ju inte så förvånande i valtider, det har vi sett förut. Men jag blir banne mig lika förvånad varje gång över att folk faktiskt TROR på valfläsket. Sen när löftena aldrig infrias, blir de snopna och arga och skriver ilskna insändare, blogginlägg och gnälliga kommentarer under varenda artikel på aftonbladet ;))

    SvaraRadera
  2. Tradadardam!!!! Svaret är NÅN ANNAN på fråga 1.
    Svaret är DET FÅR NÅN ANNAN ORDNA på fråga 2. Vi skall bara sitta och bli omhändertagna av Moder Svea och Pappa Staten och de har väl alltid pengar??Några rättigheter har vi väl som svenskar ? Dessutom får vi den regering vi förtjänar även om jag inte visste att jag var så usel så jag förtjänade detta.Undrar förresten vem jag skall förväntas ta hand om mig.

    SvaraRadera
  3. Ja som vanligt är det ju alliansen som ordnar upp finanserna så att det finns pengar som sossarna kan hinka ut.

    1,2 miljarder till ensamma mammor låter mycket, men om man ska fördela det på, säg, 50 000 personer (och det finns betydligt fler ensamma mammor än så) så blir det 24 kronor per mamma, som garanterat snabbt äts upp av ökade bensinpriser när hon ska köra sitt barn till träningen.

    SvaraRadera
  4. Hej Ravenna det är inte de 24 kronorna till ensam mamma man kan fundera över. Det är vem som skall betala de 1,2 miljarderna till den reformen. Förresten vi skall väl inte tanka någon bil med bensin - det är NO NO - vi har inte råd med bil enligt ryktet och dessutom skall cykla.

    SvaraRadera
  5. Hahha! Du och jag har just fått på nöten.

    Vi vill tydligen svälta som stackars barn och mata de hemska rika med dem.

    http://maddie.stjernstrom.se/?p=5608

    Hälsningar
    Maddie

    SvaraRadera
  6. Precis nu berättade Mona Sahlin i tv att alla pensionärer som har upp till 40 000kr/mån i pension skall få skattelättnad!! Finns sådana i salladslandet? Är det bara kapitalistiska moderater som har det som skall klämmas åt?(Visst ja politiska pensionärer får hög pension också oavsett om de skött sig eller ej).
    Skall höra med FK om makens pension han har tydligen fått fel pension både som sjukpensionär och nu som folkpensionär.Vi vill så gärna vara med och solidariskt bidra med våra pengar till att Sverige går runt som moderat känslokall medmänniska.

    SvaraRadera