fredag 9 april 2010

Hur gör man för att misslyckas med pelargoner???

"Så lyckas du med pelargoner" står det i Expressen i dag och så följer det ett bildspel med pelargoner och odlingstips på pelargoner och förökningsanvisningar för pelargoner!!

Hjälp!!!

Vad jag behöver är handfasta råd om hur man MISSLYCKAS med pelargoner!!

Utan att ha en aning om vad det skulle medföra köpte jag, för en oändlig massa år sedan, mina första pelargoner. De var så vackra i en kruka i trädgården och när hösten kom tog jag in dem och vårdade dem ömt över vintern.

Fram på vårkanten var de inte fullt så vackra .. milt sagt. Långa, bleka och taniga spretade de i sina krukor. Enligt tips från expertisen .. förmodligen samma expertis som fortfarande skapar pelargonberoende i landet .. klippte jag ner dem, planterade sticklingar och .. vips .. så hade jag dubbelt så många pelargoner ..

.. som jag vinterförvarade, klippte ner och planterade sticklingar från och fick DUBBELT så många pelargoner ..

.. som jag vinterförvarade, klippte ner, planterade och ..

.. nu vet jag inte riktigt VAR jag ska förvara alla pelargoner eller HUR jag ska ta mig ur detta pelargonvansinne!!!

Mitt hem är invaderat av pelargoner och nu .. precis nu! .. är det dags att klippa ner och plantera och konstatera att ..

.. i år kommer jag återigen att få DUBBELT så många pelargoner som förra året!!

1 kommentar:

  1. Mina har bestämt sig för att blomma och järnvägar vad de blommar. De går inte att ta livet av dem, det är bara så.

    SvaraRadera