söndag 25 april 2010

Miljöpartiet FÖRSTÅR oss bilister!! Så skönt ..

.. det ska jag tänka på när jag tankar bilen, om de rödgröna vinner valet i höst .. det kommer säkert att lindra svedan när jag går in och betalar!

För nu sparkar de loss .. den gröna biten av Oenigheten!

"Det är nödvändigt att höja skatten på koldioxid .. men också att visa förståelse för bilägarna" .. säger Maria Wetterstrand, och menar att den omtanken handlar om att vi inte ska vara oförberedda när bensinpriset någon gång i framtiden plötsligt höjs på grund av oljebrist!! Då är det bättre att vi succesivt vänjer oss vid höga priser redan NU .. och det är ju omtänksamt och bra?

När det gäller flyget så handlar det inte alls om att FÖRBJUDA inrikesflyg!! Att en del tolkat Miljöpartiets eget uttalande .."I ett modernt klimatsmart samhälle finns det i Sverige inte plats för inrikesflyg söder om Sundsvall (Gotland undantaget). Vi måste besluta oss för att sätta ett slutdatum då trafiken ska ha upphört" .. som att de faktiskt VILL förbjuda inrikesflyg är FEL, fel, fel!!!!

Det är inte alls så .. Miljöpartiet vill KONKURRERA UT flyget!!! Det är en HELT annan sak!! Då räcker det att vi satsar några miljarder på höghastighetståg med tillhörande nya förbindelsenät och så .. vips .. så flyger ingen mer!

Det känns varmt och gott att bli föremål för så mycket omtanke, men .. bara en liiiiten fråga???

Hur mycket kostar det här .. ????

1 kommentar:

  1. Jag vill inte ha förståelse som bilist, jag vill ha möjligheter att vara bilist på bästa sätt för mig min omgivning, miljö och natur. Kan det göras utan att stjälpa nationalekonomin är det tacknämligt , ryggdunk och förståelse får jag söka på något annat sätt.

    SvaraRadera