tisdag 27 april 2010

Jag är en dålig människa ....

.. så måste det bara vara, för jag tycker Mats Odells uttalande .... ren Tobleronepolitik. Man tar det på kortet och skickar fakturan till svenska folket ....var fullständigt klockrent och hysteriskt roligt.

Jag lägger mig platt, ber om ursäkt till höger och vänster, pressar ner ansiktet i kudden för att dämpa min skrattlust .. allt för att passa in i moralpaniken som brutit ut!!

Humor verkar inte vara en socialdemokratisk paradgren .. annars skulle Thomas Östros ha dragit sig till minnes en och annan riksdagsdebatt där ordvalen varit grövre, mer felvalda och inte alls roliga.

Årets upplaga av socialdemokrater verkar vara ovanligt känsliga och ömfotade.

4 kommentarer:

  1. jag håller med dig, ROLIGT!

    SvaraRadera
  2. Fnissande frustande skoj faktiskt.Jag brukar roa mig med att på kanal24 ibland kunskapskanalen följa utfrågningar och debatter i riksdagen. Nyttigt och kolossalt kul De som kallas våra folkvalda är en hoper av okända standuppare. Men en del är sanslöst överbetalda och har ingen aning om hur roliga de är där de står och försöker argumentwera.

    SvaraRadera
  3. Det visar ju bara nivån på argumenten. Börjar alliansen bli desperata??

    SvaraRadera
  4. BDK .. humor är så individuellt. Jag tycker det var roligt och inom toleransnivån, andra tydligen inte. Det här är något som hade fallit sig naturligt för mig själv att säga .. om jag bara kommit på det .. och känns inte särskilt desperat?

    SvaraRadera