torsdag 22 april 2010

Nu har jag ledsnat på det här!!

Det fuskas i politiken, det är det nog ingen som tror något annat!! Att det rapporteras om det är bra och nödvändigt .. om inte annat så lär sig politikerna att dölja sina förehavanden lite bättre.

För makt korrumperar och politiken verkar vara rena flugfångaren för människor som vill leva högt, lätt och bekymmerslöst på skattebetalarnas pengar?

Men att vecka ut och vecka in rapportera om händelser som är nästan tio år gamla i stället för att fokusera på sakfrågor som är viktiga inför valet om 5 månader är rent idiotiskt.

Ska vi tala om så gamla synder så bör väl ALLA valfusk-frågor under motsvarande tid upp i ljuset?? Jag googlade på valfusk och fick upp följande från Wikipedia, läs det i allsin dar och säg sedan att Moderaternas interna provval sticker ut och behöver särskild uppmärksamhet!!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Valfusk

Om nu någon betvivlar uppgifterna så går det bra att googla på respektive händelse .. det finns täckning för varje enskilt fall .. och det vet varenda journalist som nu sitter och pekar med hela handen så långt från den pågående valrörelsen som möjligt.

För min räkning är det nog! Lägg av .. det finns inte mer att mjölka ur den här gamla frågan .. nu vill jag veta vad som händer NU!!!

6 kommentarer:

  1. Ha! Jag tänker osökt på alla frivilliga sossar som drog slet och bussade gamla senila långvårdspatienter till valbåsen och "hjälpte" dem att rösta. Man av dessa gamlingar visste inte var de var och varför men de hade röstkort och därför var de sagolikt eftertraktade. Det var bara sossarna som gjorde det då och kommunal hade ett finger med i spelet då vårdpersonalen på golvet var behjälpliga under aktionen. Jag jobbade då på ett sådant ställe och två av oss ansågs som förrädare när vi inte ställde upp i "kampen för valvinst.

    När nyhetsflödet inteär intressant får man ta till gamheter. Gräv där du står och gräv djupt i gödselhögen.
    Vad vill vi ha upplysningar om i politiken? Det som kan ha skett långt tidigare eller vilken framtid som vi kan erbjudas av politikerna?

    SvaraRadera
  2. Läste du länken?? Nog för att jag trodde jag var hyfsat uppdaterad, men jag fick nästan skrämselhicka av att se det så koncentrerat .. brrr!! :-(

    SvaraRadera
  3. Hittade detta från Västerbottensnytt:

    http://svtplay.se/v/1967453/arkiv_moderatfusk_i_umea_2002

    Bevisvärdet får andra avgöra.

    SvaraRadera
  4. Läser alla länkar för brinnande livet!

    SvaraRadera
  5. Ja, fast nu menade jag wikipedia-länken .. tidningarnas tugg kan vi väl utantill vid det här laget?? ;-)

    SvaraRadera
  6. Wikipedia nämner att diktaturer som kontrollerar massmedia valfuskar med deras hjälp. Varför gå så långt. Varför inte se hur vi har det i Sverige. Det måste vara helt klart att SR/SVT kontrolleras av vänstern. 70 % av journalisterna röstar rött. Varje inslag med alliansens förslag följs upp med:" Men förslaget möter stark kritik" och sedan utläggningar från oppositionen och ett inslag med någon stackars förfördelad oftast hämtad från partiet. Oppositionens utspel möts inte med kritik utan ofta med förklarande tillrättalägganden. Det är propaganda som inte många förstår att det pågår. Och de som inte röstar rött får vara med och betala.

    SvaraRadera