söndag 18 april 2010

Vad är det här för kille egentligen???

Jag måste erkänna att jag har varit måttligt intresserad av skriverierna om Moderaternas påstådda valfusk. Det har känts som en intern angelägenhet och jag har inte varit tillräckligt insatt i vad ett provval är eller innebär. Dessutom var jag mycket mer engagerad och upprörd när gamla, senildementa åldringar utan anhöriga bussades till valurnorna av "hjälpsamma" partimedlemmar från ett annat parti en gång i världen.

Men nu börjar jag undra .. vem är han, denne Ibrahim Adan som anmäler moderat efter moderat och till och med inspirerar TV4 till att ställa sig bakom honom?? Vad vill han .. NU .. efter nästan 10 år??

Timingen fattar jag .. det är valår och han vill skada sitt förra parti. Men varför lämnade han moderaterna .. är det en fråga om att ge igen?

Men när jag googlar så ser jag att han numera är folkpartist och då spiller ju hans handlande över på hans nuvarande parti?? Det vimlar av påståenden men jag hittar väldigt lite fakta. Valfusket när Ibrahim Adnan och några andra moderater köpte röster verkar (?) vara väl dokumenterat men det anmäldes inte av Ibrahim själv utan av en kvinna, Fatima Nur som numera är folkpartist, vilket Ibrahim Adan också är. Dessutom är det dessa två som står för "sanningen" som TV4 försökte bygga ett program på??

Det blir 50700000 träffar på namnet när jag googlar! Begränsar jag det till svenska så blir det 82300 .. en omöjlig uppgift.

Men från att ha varit på 9:e plats på Folkpartiets vallista för Sthlm 6 i valet till Landstingsfullmäktige 2006 är nu Ibrahim Adan "passiv medlem". Varför .. vad hände under de här fyra åren?

Det är nästan 10 år sedan Ibrahim Adan var inblandad i de köpta rösterna .. varför kommer det nya namn och nya anklagelser nu??

Det passiva medlemskapet i folkpartiet ifrågasätts på ett par ställen ... det antyds att det är en ny politisk karriär på gång någon annanstans??

Vem håller egentligen i taktpinnen i den här historien??

Just nu börjar det höras en skärande falsk ton i orkestern ... och jag känner att jag skulle vilja veta mer om Ibrahim Adan.

Vem är han egentligen???

1 kommentar:

  1. Senaste åren tillbringade han t ex i ett ugandiskt fängelse, dömd för människosmuggling och bedrägeri, efter att lurat somaliska landsmän att de skulle få komma till Sverige. Och åren dessförinnan försökte han på många sätt utnyttja sin dåvarande politiska ställning för egen vinning. Inte så kul kille!

    SvaraRadera