måndag 5 april 2010

Det är obeskrivligt sorgligt ..

.. att det fria ordet och yttrandefriheten har reducerats till rätten att ställa ut rondellhundar föreställande Mohammed eller håna och smutskasta en äldre kvinna .. oavsett om det handlar om religiösa symboler eller landets drottning.

Filip Hammar och Lars Vilks använder yttrandefriheten som medel för personlig mediaexponering och desperat effektsökeri .. var det så det var tänkt?

Människor har kämpat och dött för rättigheten att tala fritt .. många gör det fortfarande!!

Vi kanske inte ska glömma bort det?

7 kommentarer:

  1. det är du som är sorglig,drottningen ser faktiskt ut som ett billigt luder,och islamisterna pippar ju faktiskt hundar,,,

    SvaraRadera
  2. En äldre kvinna.... så lastgammal är hon väl inte. Jag ser då en kutig 85-åring framför mig.
    Sylvia är fortfarande i sina bästa år men med all konstlad skönhet hon bär på, får hon allt tåla lite.

    SvaraRadera
  3. Landet Sverige där äldre människor inte har något värde utan kan kränkas hur som helst...fast Filip Hammars kränkningar mot Silvia ska inte uppta någons energi...utan hjärna kan han väl spotta ur sig vad som helst...stackars pojkvasker!

    SvaraRadera
  4. .. hur kan man beskylla L.W. för att avbilda ngn som ingen har sett? kram!

    SvaraRadera
  5. Filip Hammar...har du tittat dig i spegeln hahahahahahahahahahah!

    SvaraRadera
  6. Det är inte ok, och inte speciellt kul heller att säga oförtjänta och förnedrande saker om andra människor i media Spelar ingen roll om det är drottningen, kungen, gamla faster Agda eller snabbköpskassörskansom blir utsatt ......

    SvaraRadera
  7. Det offentliga rummet har blivit ett tillhåll för de som med alla medel vill hävda sig och där man har rätt att uttala sig eller förnedra andra i sitt syfte att nå en gnutta framgång.Man kan skända officiella och ickeofficiella personer och rena personangrepp är helt ok. Man är "rolig" på andras bekostnad och de som inte fattar storheten hos dessa upplysare och rolighetsministrar,de är dumma i huvudet. Det är hemskt och tarvligt på alla sätt men dessa människor får alltid medlöpare och så går drevet igen. Medlöparna heter nästan alltid Anonym av någon anledning - verkar vara vanligare än Johansson som namn i Sverige.
    Tittade in på ett annat bloggforum nyss och blev bara illa till mods. När vuxna personer ivrigt påhejade och "tummade" skriver om och även har med instruktionsfilm om vad vår näringsminister kan få arbete som via RUT efter valet. Jag tycker det är beklämmande och jag hittar inget roligt i det som medbloggarna skrattar läppen ur led över och berömmer när man tycker att Maud Olofsson skall tjänstgöra som cykelstöd d v s hon skall stå på knä med rumpan upp i skyn och cykelhjulet skall köras in mellan hennes skinkor.
    Så förfärlig människosyn så det är inte sant och jag blir bara gråtfärdig över detta. Jag förstår inte något men det är inte debatten som är låg utan något allmänt låghetsmärke tror jag - fast jag inte vill tro det. Visserligen fanns detta inlägg i en blogg som deklarerar sig om att tillhöra de som skall få bort alliansen men samtidigt också tillhör RESURS som omtalar sig som partipolitiskt obundet så det tycks vara ok i sådant läge att ge sig på någon på detta osmakliga sätt politiker eller inte.
    Debatten är extra låg om man ser på kommentarerna att man placerar in kränkande bedömningar om denna kvinnas aktre företräden och att den man som ofta skriver om vilken feminist han är han han gapar med som vanligt.
    Jag gör som Magnus Uggla - jag mår illa, genuint illa och anser att ingen människa får använda en annan människa för att vara rolig - då vill jag erkänna mig till de humorbefriades skara och stanna där.

    SvaraRadera