onsdag 14 april 2010

Gäääsp ... nu orkar jag inte mer!!

Jag håller på att städa en låååång men inte särskilt hög bokhylla. Det är den som får ta emot allt som inte får plats någon annanstans och nu var det dags att försöka frigöra den från tonvis med skräp, viktiga(?) papper, skisser och halvfärdiga teckningar, blogginlägg, anteckningar, reklam, övriga idéer som aldrig blir av och böcker som travats ovanpå varandra. Ett större antal pennor, gem, mynt, radergummin, penslar och foton ligger just nu i en hög på matbordet och ser vilsna ut.

För fem minuter sedan var det tomt och jag drog ut bokhyllan från väggen.

HJÄLP!!!!

Nu sitter jag här och försöker förtränga allt som under årens lopp fallit ner bakom själva hyllan och ingått en kärleksfull förening med hund- och katthår och oceaner av damm och döda flugor.

URK!!!

Jag har klickat runt på tidningarnas hemsidor för att bli upprörd och få en anledning till att sitta här vääääldigt länge .. men det är stendött. Det enda jag hittade var rubriken "Så ser Britney ut utan retuschering" .. och jag kastade mig in i reportaget(?) för att förfasa mig. SÅ lurad jag blev .. Britney ser ungefär likadan ut utan retuschering som med .. och det är mer förfasande att titta bakom min bokhylla!

Den kungliga bröllops-inbjudan har också publicerats i media .. en trist, strikt historia. Då är dotterns inbjudan till sin födelsedagsfest mycket roligare och gladare .. insåg jag när jag hittade den i botten av en pappershög.

Och nu återstår inget annat för mig än att slingra mig in bakom bokhyllan, samla ihop eländet, rädda det som ska räddas, slänga det som ska slängas och dammsuga och våttorka.

Mycket medlidande emottages tacksamt!!!

4 kommentarer:

  1. Stackars stackars!!! Jag förstår PRECIS hur det känns, och liiider med dig :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker jätte, jätte, jättesynd om dig och beundrar ditt städinitiativ och mod massor!
    ;-)

    SvaraRadera
  3. Men sååå synd det är stackars stackars dig. Jag vet hur hemskt det är för jag står inför sådana fasor varje gång jag flyttar. Det blir inga fler flyttar utan Fonus eller Kronofogdens hjälp framöver.

    SvaraRadera
  4. Ahhh .. det finns inget som är njutbarare än en dos medlidande!! Tack!! :-)

    SvaraRadera