måndag 26 april 2010

Tips från "Geniet"!!!

I dagens Expressen kan vi läsa att S tappat jobbfrågan som var så viktig att återerövra. Frågan är om de någonsin har haft grepp om den??

Det som hittills läckt ut från den hermetiskt tillslutna bunkern är .. traineejobb, praktikantplatser (som regeringen redan misslyckats med) och utbildning. Vilka arbetsgivare som är villiga att ta sig an trainees och praktikanter är fortfarande dolt i mörker precis som frågan om vilka jobb som står och väntar på dem som utbildat sig till ... ja, vadå???

Men jag kan vidarebefordra några tips från min man .. internt kallad "Geniet"! Han är en idékläckare av rang och det finns inga gränser för hur många projekt hela familjen .. och vänskapskretsen .. har triggats till att försöka genomföra, delta i eller arbeta för. Och jag måste erkänna att inget har gått back .. det sämsta är när det gått jämt ut .. men för det mesta sitter han där med en liten vinst när han inser att dygnet bara har 24 timmar.

I dag funderar han på att börja arbeta som ÅSIKTSKONSULT!! Det vimlar av människor som har starka åsikter, många åsikter eller vill ha åsikter .. men saknar hållbara argument, faktaunderlag och tillrättalagd statistik .. här finns det ett enormt behov att fylla. Eftersom samtliga partier vill utöka tjänstesektorn så tror jag att det här är en väg värd att pröva .. särskilt för blivande eller trötta politiker!

SAMTYCKARE .. kan också bli en nyhet inom samma sektor. Många goda idéer faller platt på grund av dåligt mottagande. Dessutom så kan det kanske gynna en svår fråga .. som ett besök hos Försäkringskassan till exempel .. om man har en grupp samtyckare i ryggen vid besöket så kanske servicen blir bättre, snabbare eller mer övertänkt.

MEDLEVARE .. kan vara bra att ha i gapet mellan en brusten relation och en ny!! Det behovet är ju rykande dagsaktuellt och behöver väl inte förklaras vidare, eller hur?? Fördelen är ju solklar .. man bestämmer själv hur många timmars medlevarskap man är i behov av och får vara i fred resten av tiden!!

MÖJLIGGÖRARE .. åhhh .. där har jag själv ett enormt behov och skulle gladerligen betala en hacka för att få någon att hjälpa mig med omöjligheter som jag inte orkar/kan ta mig igenom för att genomföra genialiska projekt. Tänk bara att ha någon som krattar manegen, ringer jobbiga samtal och håller i handen när siktet är högt ställt och självförtroendet inte riktigt hänger med.

Just nu brinner det i knutarna om Mona Sahlin & Co vill lägga beslag på "Geniets" idéer .. han sitter nämligen framför datorn och formger sina nya visitkort ..

Åsiktskonsult Xxxx Xxxxxxx ... eller ... Åsiktskreatör Xxxx Xxxxx .. eller .. Åsiktskonstnär Xxxx Xxxxx???

Han har inte riktigt bestämt sig än!

5 kommentarer:

  1. Konsulta mig hit, konsulta mig dit - jag vill ha en livslevande mental korsett.

    SvaraRadera
  2. En för-handlare vore väldigt bra, tänk att någon åker före och köper tunga tråkiga grejer som kattsand,toarullar,tvättmedel e t c. Sedan kan man själv komplettera med de små tingen som gör det hela roligare - grogg och rulltårta till exempel. ;-))))

    SvaraRadera
  3. WoooW .. jag hade ingen aning om att jag led en sådan brist på en FÖR-handlare!!! Hit med en .. jag ska handla i dag!!!

    SvaraRadera
  4. Din man påminner mig om någon annan jag känner... Måste vara trevligt att vara gift med honom! Vårda honom väl och han kommer att leverera ideer hela tiden!

    SvaraRadera
  5. Det ÄR trevligt att vara gift med honom .. och ROLIGT!!!

    Jag vårdar och vårdar med största ömhet .. :-D

    SvaraRadera