lördag 1 maj 2010

Det här är inte längre en valrörelse ..

.. det är en fars!! Så det är väl bara att luta sig tillbaka och njuta av föreställningen, för aldrig tidigare har jag sett en sådan miljardrullning!!

Socialdemokraterna har alltid varit duktiga på att lova guld och gröna skogar när det är valår och nu, när ytterligare 2 partier skådat ljuset så får vi tredubbelt upp av härlighet och salighet. Ja, säga vad man vill om det .. underhållande är det!!

Och jobben då!! Det som var så viktigt??

Äsch .. offentlig sektor kan väl svälja det mesta, eller hur?

Och i och med det, så kan man för första gången utläsa rent statistisk hur många svenskar som inte förstår sambandet mellan skatter och arbete. Som inte begriper att det är samma människor som betalar lönerna till alla som avlönas av den offentliga sektorn, sjuklönerna till de sjukskrivna, förtidspensionerna till de förtidspensionerade och bidragen till de bidragsbehövande. Förmodligen går det också att utläsa ur samma statistik hur många svenskar som själva har en skakig, okontrollerad privatekonomi?

Det är de som arbetar i den privata näringslivet som tillför nya friska skattemedel i skattekarusellen .. vilket Medborgare X så lysande beskriver i bloggen Medborgarperspektiv .. och det är deras arbetsgivare som ytterligare ska beskattas för att betala hela godispåsen.

Höjda skatter .. ta från de RIKA och ge till den Ofantliga Offentliga Sektorn!!! Härliga tider???

Men om företagen inom det privata näringslivet förlorar konkurrenskraft på grund av det ökade skattetrycket, hur går det då?

Kan vi ha FLER anställda inom den offentliga sektorn .. som är finansierad av skatter från det privata näringslivet .. än det finns anställda inom just det privata näringslivet?

KAN vi verkligen det??

Och om vi INTE kan det .. hur går det då???

4 kommentarer:

  1. Anybody!

    Tusen tack för berömmet! Skönt att se att det är fler än jag som reagerar på Tobleronepolitiken som de rödgröna just nu propagerar för. Men vem ska betala för kalaset?

    SvaraRadera
  2. Vet du Anybody, nu måste jag snart ta dig i örat...:)

    Inte för det här inlägget just för jag håller med om det mesta (utom tobleronepolitik som jag tycker är ett fjantigt påhopp av ett par alliansare) men din trend känns lite, ehm...ensidig.
    Du som alltid varit så bra på att se från både rödgrön o alliansisk sida.

    Du tänker väl inte bli extremist? ;)

    R.

    SvaraRadera
  3. Ahh .. ROGER!!! .. det var välkommet besök!!

    Mitt stora problem just nu är att jag kan se det ekonomiska vansinnet som de rödgröna grottat ner sig i lika väl som jag kunde se det sociala vansinnet som Alliansen hamnade i .. allt bara för att knipa politiska poäng och röster.

    MAKTBEGÄR .. kan få folk att göra vad som helst, oavsett partifärg .. men sluträkningen får ALLTID den lilla människan betala.

    Den här miljardrullningen kommer att kosta låginkomsttagarna lika mycket som utförsäkringarna .. bara på ett mer försåtligt vis, det är jag tyvärr övertygad om.

    Men jag ska skärpa till mig .. om bara det blir slut på miljardregnet!! *fäller upp paraplyet och blundar*

    SvaraRadera
  4. Jag och du och alla kommer att få betala för galenskaperna - det är vi som är någonon annan. Är jag galen och alla andra (presumtiva bidragsmottagare) friska, jag fattar nada.

    SvaraRadera