söndag 2 maj 2010

Jag vill stjäla från fattiga barn??

Jag upptäcker till min enorma förvåning att jag har blivit utsedd till en av dem som vill ta från fattiga barn och ge till de rika??????????

Hoppsan!! Så går det om någon funderar över finansieringen av den rödgröna ekonomin.

Men jag är inte ledsen för det! När jag tidigare bloggade på AB blogg fick jag en inte alltför trevlig insyn i vänstersidans syn på oliktänkande eller attacker på dem som var lite frågande och osäkra. Ibland .. som här .. skjuter de så oerhört över målet att den utpekade helt oväntat får en rolig historia att dra på lördagskvällen.

Det är en märklig valrörelse i år?

Det ska löna sig att arbeta .. säger ena sidan.

Det ska löna sig att HA arbetat och inte göra någon skillnad om man inte kan .. säger den andra.

Tillväxt och ekonomisk balans .. replikerar den ena sidan tillbaka.

Återgång och omhändertagande .. kontrar den andra.

Den ena parten talar om finanskrisen och den andra anser att den aldrig har funnits.

Jag hatar verkligen det här nya systemet med bara två stora allianser!!!

Och jag anser att inga barn .. och inga andra heller .. ska behöva leva och bygga sina liv på en ekonomisk osäkerhet som kan förändras med ett penndrag helt beroende på politikernas behov av MAKT!!

1 kommentar:

  1. Jag tillhör tydligen också de som vill stjäla från fattiga och barn. Jag vill åtminstånde få kvar två dagar i veckan att jobba för egen del.

    Speculatores

    SvaraRadera