tisdag 25 maj 2010

Huka dig Obama för nu ..

... laddar de om!!

Det blir bistra tider för USA om de rödgröna vinner valet i höst! Då kommer Sveriges regering "att KRÄVA att USA avvecklar sin kärnvapen och militärbaser utanför landets gränser".

Vad rädda de kommer att bli då!!

Attans att ingen har tänkt på det här tidigare???

Men Ryssland då??

Äsch .. "vi kan inte diskutera varje enskild militärbas" .. säger Miljöpartiets Peter Rådberg. "USA har ju flest ..."

Så nu vet vi det .. om de rödgröna vinner valet så blir det fred i världen, USA får kriga hemma, Ryssland krigar borta, konsumtionsstopp i Sverige så att andra länder får nöta på jordens resurser i jämlikhetens namn, de globala miljöproblemen löses genom att svenskarna betalar för forskningen genom högre bensin- och transportpriser .. och de RIKA betalar resten medan vi andra arbetar så lite som möjligt för helttidslön??

Eller hur det nu var tänkt????

.. och hela världen blir ljus, vacker och lagstiftat likformad, med undantag för de som bestämmer då förstås.

6 kommentarer:

  1. Underbart förmulerat haha :)

    SvaraRadera
  2. Suck... Tänk om de kunde ägna sig åt lite mer realism. Just precis, de svenska invånarna på landsbygden ska finansiera forskningen runt framdrivning av fordon - inte GM eller så...

    Det är tur att vi har så mycket pengar att spendera, här på landet...

    SvaraRadera
  3. Lekstuga för inskränkthet.... Det går inte vinna något utan att först jobba med att fördjupa samarbetet över de här märkliga strecken på kartan som man kallar gränser. Först och främst mellan EU-staterna, sen över övriga gränser. Det är gränslösheten som är den nya vägen till ett rättvisare och grönare samhälle - men då måste partitopparnas ego stryka på foten.

    Det är det första man måste börja arbeta för -att bygga ideologiska motorvägar över världen.

    SvaraRadera
  4. Åh, Any...du är bara BÄST!!! Varför har inte du en egen spalt i någon av våra stora dagstidningar? Fast om du blev tillfrågad tackade du väl nej...eller?
    Jag läser med största behållning allt du skriver, men det är alltför sällan jag låter dig veta om det. För det mesta brukar jag avsluta kvällspasset vid datorn med att läsa din blogg. Vid det laget är skallen rätt urblåst, och så tänker jag...i morgon ska jag svara...och nästa kväll är det likadant. Dina inlägg väcker alltid reaktioner hos mig. Beundran, skratt, värme och nästan en tår ibland. Som det du skrev om dumpade katter. Kan du inte skicka in det till några av rikstidningarna, också till skvallerblaskorna AB och Expressen. Tidningarna är sk*t, men jag tror att insändarsidan läses av många.
    Och jag lovar, den dagen du ger ut en bok med dina tankar och små kåserier på typ Vulkan är jag den första att beställa ett ex! Du är ett plus i min värld! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Ujujuj. Vad rädd han skall bli Obama. Är det Peter Eriksson eller den rättrådige Herr Östros som skall skrika FY! och BU! Jorden kommer att bäva när dessa maktens förespråkare skall agera. Varför tänker jag på detta agerandes propotioner med uttrycket "som en fis i världsrymden"?

    SvaraRadera
  6. Jag läste Marcus Birros krönika i dag och log igenkännande vid de här meningarna .. "Vi rev ett helt land, stad för stad monterades ner och likriktades till att i dag innehålla samma gågata, samma affärer, samma mat-, klädes- och hushållskedjor så att alla människor i hela landet kan äta samma mat, klä sig i samma jeans och montera fast samma krokar i badrummet." och "En rörande grej med oss är att vi tror att allt vi får för oss är rätt"

    Det är lite patetiskt men drar vi det lite längre så tror jag vi befinner oss på en plats där vi inte vill vara. Någonstans måste vi dra gränsen för politikerstyre.

    SvaraRadera