lördag 8 maj 2010

RÄDDA katten .. till varje pris!

Man KAN bli för bunden vid sin katt .. jag vet, för min lilla Hittekatt betyder ofattbart mycket för mig.

Men fullt så förälskad att jag gifter mig med henne är jag inte .. men det var den 39-årige Uwe Mitzcherlich från Tyskland som gifte sig med sin Cecilia. Han hade drabbads av det hårda beskedet att Cecila inte hade så lång tid kvar och ville förmodligen göra en ärbar kisse av henne innan hennes dagar var räknade?

Jag är uppenbarligen också beredd att gå rätt långt för att rädda min katt .. åtminstone om jag tolkar nattens dröm rätt.

Jag drömde att hon var i största fara på en plats fylld av människor, trafik och höga hemska hus och plötsliga höga ljud .. och jag var tvungen att bära henne i min famn ända till en mycket avlägsen plats där jag hade min bil.

Alla som har en katt vet att det är ett vanskligt företag att försöka bära en skräckslagen katt .. men min lilla Hittekatt tryckte sig tillitsfullt mot min kropp, borrade in huvudet vid min hals och jag klappade, smekte och höll henne fast intill mig. Jag var oerhört rörd över hennes förtroende och smekte, klapppade, smekte, klappade, höll fast, fast, fast .. och blev faktiskt ganska kissnödig? När jag började se små båtar .. pessimistjollar .. bakom ögonlocken började jag också närma mig medvetandets gräns.

Och upptäckte att jag låg på sängens yttersta kant med katten i famnen och höll henne fast och stadigt medan jag smekte och klappade lugnande ..

.. och katten spann för glatta livet och tryckte sig hårt, hårt intill kroppen och borrade in huvudet vid min hals!

Jag har nog aldrig sett henne så lycklig! Så nog blev hon räddad allt .. hon var fullständigt salig .. men jag kommer inte ihåg vad faran bestod av???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar