onsdag 5 maj 2010

Att stå utanför och vilja komma in!!

Jag är inte medlem i något politiskt parti. Det beror inte på att jag inte vill engagera mig .. för det vill jag och inte på att jag inte har försökt .. för det har jag!

Men varje försök har slutat med besvikelse. Visst .. jag har varit välkommen, till och med erbjudits att få ta med kaffebröd till hela gänget .. och få koka kaffet .. och få diska efteråt!! Men mina åsikter och mitt språk däremot .. hmm .. de borde jag nog hålla för mig själv.

Så, eftersom jag inte vill tänka andras tankar, bli tillsagd vad jag ska tycka och tänka och vägrar anpassa mig till ett politiskt fikonspråk .. så finns det inte plats för mig.

Det är synd .. kanske inte just i mitt fall, men totalt sett så saknas vanliga människor i politiken. Människor som INTE är ute efter en försörjning i politiken utan bara vill delta och påverka. Såna som kanske inte VET allt, men som har mål, ambitioner och som kan föra in de isolerade proffspolitikerna i den vanliga svenska vardagen och lära dem att tala till folket med ord som de känner igen och kan ta till sig.

Men det fordrar förstås en hel del mod och ... ärlighet? Och det är väl på det sistnämnda det spricker antar jag?

1 kommentar:

  1. Så skall det vara och jag försöker få politiker att ta bort ordet INFRASTRUKTUR och istället använda t ex kommunikationer. Jobbar jag på så kanske kommunalpolitikerna i alla fall klarar det inför valet. 8-)

    SvaraRadera