lördag 22 maj 2010

Min kropp finns inte???

Expressen står i dag till tjänst med råd och tips om hur du ska hitta rätt bikini till din kropp!

Jo jag tackar jag, det har jag alltid undrat och jag får direkt 5 tips ..

1. Se till att du köper rätt storlek .. jajamensan, jag är inte HELT korkad.

2. Ha gott om tid och stressa inte .. hmm, njaaa, det var liiite svårare. Jag stressar alltid och har aldrig gott om tid. Om sanningen ska fram så längtar jag mer efter "gott om tid" än en bikini.

3. Gå till en butik som du känner dig bekväm i .. det var nog ett storstadsråd, här finns det ingen butik jag känner mig direkt bekväm i om jag ska prova bikini. Det skulle i så fall vara DYRA butiken som jag inte TÖRS gå in i.

4. Priset är inte alltid det viktigaste .. åjovars, handlar det om tusenlappar så duger min gamla baddräkt ett par år till.

5. Våga utmana dig själv .. yes, yes, yes!! Här ska utmanas .. och då återstår bara att hitta rätt bikini till min kroppsform ...

.. som inte finns??!!

Jag är ganska smal och har midja, men det fattas en hel del både över och under midjan för att jag skulle kunna beskriva mig själv som TIMGLASFORMAD, tyvärr. Men RAK form .. nej det känner jag inte igen? V-FORMAD kropp .. nej det är inte jag och ÄPPELFORMAD är direkta motsatsen.

Vad är jag .. syns jag?? Kan jag överhuvudtaget visa mig ute med den här kroppen? Mina problem är inte heller direkt just de ytor som täcks av bikinityget utan mer de som blir lämnade utanför .. och där fanns det inga tips alls.

Jag läste en annan artikel om Chris Brolin som fyllde upp hängande kinder med Restylane och blev helt nöjd .. trots att det inte syntes mer skillnad än ett leende på bilderna. Men metoden kanske kan fylla i, pressa upp och klämma in det som inte riktigt sitter som det ska på en kropp som min som inte passar någonstans?

Eller så .. vad sjutton, jag skulle ju utmana mig själv .. jag kan ju bada UTAN!!! .. när det är mörkt och alla andra gått och lagt sig eller i poolen på baksidan av huset!!

Lite får de tåla .. älgarna, hjortarna, hararna och igelkotten!!

4 kommentarer:

  1. Ta en bikini som du tycker är skön och som du tycker är snygg istället för att gå och tänk på vad andra ska tycka om din kropp :P

    Jag har inte heller en bikini-kropp men jag skiter i det för det är min kropp och jag är den enda som ska trivas med den och det gör jag :)

    //Sofia

    SvaraRadera
  2. Jag har en helt perfekt kropp som passar perfekt och sitter som gjuten. Bikini för mina kurvor är inte heller uppfunnen utom i Madrid. Jag köpte en alldeles underbar bikini där - storblommig i neonorange neongrön och neongul. Jag hatar reportage modell "gör om mig" för jag vill vara med när det heter "framhäv mig". Denna bikini gör det utan att man har fått bh utskriven som ortopediskt hjälpmedel, den är köpt i en vanlig affär där man inte tittade när man frågar efter storlek 100 DD upptill och bralla som hela röven får plats i. Vanligtvis näckar jag men en blommig bikini är aldrig fel.

    SvaraRadera
  3. Jag behöver ingen bikini. Jag går alltid naken!! :)

    Nu har jag flyttat in i grannskapet:
    http://lottaonline.blogspot.com/

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Åhh .. puh!!! Vilken lättnad att du hörde av dig Lotta, jag hade precis tänkt lägga ut en efterlysning på båda bloggarna.

    AB blogg verkar vara självförintande för snart är det bara ett litet envist ryggkliar-gäng kvar .. och ingen som läser mer än de som är godkända och igenkända. Trist, för det var en bra bloggcommunity .. förut!

    SvaraRadera