söndag 2 maj 2010

Jag måste ha missbedömt Göran Persson??

Jag var med när Mona Sahlins kreativa handhavande med kontokortet briserade i media. Jag satt framför tv:n och hörde henne själv förvånat säga att .. det var ju bara förskott på lönen?? .. och jag följde sedan hela media-härvan med dagisavgifter, parkeringsböter, fackföreningsmedlemskap (avsaknad av ..), tv-licens, bilbesiktning osv osv.

Ingen annan politiker i världen har klarat sig undan så mycket som Mona Sahlin .. hon har i sanning nio liv!! Alliansens ministrar försvann, under stor media-kalabalik och hånfull sossekritik, bara på grund av obetald tv-licens eller svart städhjälp. Jag missunnar inte alls Mona Sahlin hennes nuvarande position .. tvärtom .. det är väl bara att lyfta på hatten för någon som lyckats spela sina kort så väl.

Redan från dag ett var jag fullständigt övertygad om att det var Göran Persson som såg till att läcka ut Monas kontobesked. Jag har ingenting som bevisar det .. men det är liksom hans typ av agerande, precis som det envisa förnekandet att han ville bli statsminister fram till den dagen han fick frågan. Dessutom var det också han som satte dumstruten på Mona Sahlins huvud när han sa .. ungefär .. att hon talade väl men inte tänkte så bra.

Oavsett om mina spekulationer stämmer eller inte, så är det den människan som läckte till media som för evigt klistrade fast Tobleronebeteckningen på Mona Sahlin. Inte Mats Odell, inte någon annan och den sitter där lika säkert som doktorshatten på Reefat el Sayed.

Nu är Göran Persson ARG på Mats Odell!!!

Betyder det att jag har misstänkt fel person i alla dessa år???

1 kommentar:

  1. Så skapar vi tusentals nya gröna jobb där all produktion av saker och ting som skapar Co2 avtryck, ersätts med tusentals nya jobb i tjänstesektorn.

    Se videon:

    http://darenpagatan.blogspot.com/2010/05/tusentals-nya-grona-jobb.html

    SvaraRadera