lördag 15 maj 2010

Jisses .. vad hände nu??

Termometern visar på 22 grader .. i skuggan!!! I går morse huttrade jag iväg med hundarna iförd vinterjacka och just nu sitter jag här och tycker att en t-shirt känns besvärande varm??

Det är snabba ryck vill jag lova. Vädret är nästan lika ombytligt som den svenska inrikespolitiken i valtider.

Jag har köpt två par shorts och i morgon .. om vädret håller i sig .. så ska jag inviga ett av paren på en insynsskyddad plats på tomten. För det är samma historia varje år .. den kropp som kändes hyfsat naturfärgad på hösten när jag packade in den i vintermunderingen har på något mystiskt vis förvandlats till något som mest påminner om ogräddad vetedeg?

Och då menar jag inte bara färgen ...??

Så nu måste jag snabbt
grilla, grilla fram en hyfsad yta samtidigt som jag måste RÖRA på mig för att samma yta ska bli fast .. och allt detta utan att dra på mig alltför mycket uppmärksamhet från omgivningen!

Varför blir det så här .. varje år???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar