söndag 2 maj 2010

Det här blir DYRT!!

Jag har genomlidit debatten mellan Borg och Östros och jag ska inte skriva om vad jag tycker om någon av dem rent personligen .. det är det nog bäst att jag håller för mig själv.

Men det var slående hur ointressant Greklands svåra situation var för Thomas Östros som hellre tog tillfället i akt att framföra lite inrikes valpropaganda i stället för att svara på frågor om just det. Men annars var han oerhört talför, leende, lycklig och ... hmm ... ordrik!!

Det som stod tydligt och klart var hur otroligt liten del av de rödgröna utgifterna som kommer att betalas av de omtalade HÖJDA skatterna på RIKA med inkomster över 40.000 kr i månader. Av Alliansens 71 miljarder i skattesänkningar är det bara 2,2 miljarder som tas ut i skattehöjningar .. det kan ju knappast räcka till godisregnet som fallit över oss de senaste dagarna??

Så det som ges med ena handen .. kommer att tas tillbaka med den andra .. som vanligt!!

VI .. alla .. kommer att få betala lite här och lite där. Med högre priser på ALLT .. mat, konsumtionsvaror, transporter, avgifter, bensin osv osv. Alla som lovats 1 eller 2-3 hundra mer i månaden ska nog vara lyckliga och tacksamma om det går jämt ut.

Och jobben ... ack ja .. de arbetsgivare som inte har råd att anställa i dag, har nog inte råd att anställa i morgon heller oavsett vilka löften Östros än viftar med.

Ingen anställer om inte företaget går med vinst och kan expandera och det beror i första hand på konkurrenskraft och orderingång .. det vet Anders Borg och det borde Thomas Östros snabbt ta till sig om han siktar på finansministerposten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar