fredag 21 maj 2010

Tack och lov!! Vilken lättnad!!!

Jag testade Svd:s valbarometer för någon dag sedan. I och för sig är jag helt övertygad om vilken allians jag litar på men det verkade kul att se vilket parti som låg närmast mina egna åsikter.

Döm om min fasa när jag upptäckta att jag var SVERIGEDEMOKRAT??

Och ... KRISTDEMOKRAT???

Med exakt samma procenttal??

Måste jag säga att jag inte berättade det för någon? Nej, jag försökte glömma bort alltihop och låtsas som ingenting.

Nu läser jag i Aftonbladet att det är fler som fått samma resultat som jag. Tack och lov ... det är tydligen fel på själva valbarometern och inte på mig!!!

10 kommentarer:

  1. Är de något fel att vara Sverigedemokrat?
    Testet visar att flera har samma åsikter som SD och det är något pk-media inte gillar.

    SvaraRadera
  2. Nej .. alla har rätt till sin åsikt men att vara Sverigedemokrat OCH Kristdemokrat SAMTIDIGT var en överraskning och inte helt vad jag hade väntat mig??

    Men vad vet jag .. Sverigedemokraterna och Kristdemokraterna kanske har mer gemensamt än jag trodde????

    SvaraRadera
  3. Finns faktiskt vissa likheter mellan SD o KD. Speciellt familjepolitiken och när de gäller abort.
    Så testet kanske inte är så felvisande för dig ;)

    SvaraRadera
  4. De flesta har nog tröttnat på invandringen och de konsekvenser den har fått. Vi kan inte längre stillasittande se på när andra som tror att de vet styr Sverige. Tror att de vet att vi vill ha det på ett visst sätt.
    De flesta sympatiserar nog med SD, bara det att de inte vågar säga det högt, då de tror att andra ser ned på dem. Men det gör vi inte. Vi tycker också likadant.

    SvaraRadera
  5. Det är inte fel på barometern. Det är endast fel på folks uppfattning om SD.

    SvaraRadera
  6. Haller faktiskt med om det. Det ar inget fel pa SD. Om man laser deras partiprogram sa star de for flera svenska grundvarderingar, minskad manginvandring, hogre straff for kriminella samt forbattrad omsorg for aldre.

    Skall tillaggas att minskad manginvandring inte betyder att vi ska sparka ut alla ickesvenskar, utan att de helt enkelt vill integrera de invandrare vi har sa vi inte skapar nya Rosengard och liknande.

    Men Aftonbladet och politiker har ju utmalat dem som Hitlers aterkomst, dar vi ska branna alla invandrare pa kors och slanga ut de som inte tar fyr.

    Inte helt ovantat att barometern visar motsatsen.

    SvaraRadera
  7. uppenbarligen är det fel på dig

    SvaraRadera
  8. Du borde undersöka vad SD står för. Testet verkar fungera utomordentligt. Det är viktigt att du går efter fakta när du röstar och ej efter en propagandabild som målats upp i media. Blir faktiskt rädd när så många ej verkar veta hur partiernas åsikter är.

    SvaraRadera
  9. Kära anonym, vad vet du om Anybodys inställning och inläsning av de olika partiernas ståndpunkter? Det vet du inte ett skvatt om lika lite som hon vet vad du vet om andra partier.Själv är jag en invandrarunge och vi har SD inom familjen liksom i bekantskapskretsen. Jag delar inte SDs värderingar men har inte tänkt vissa av de tankar som du utgår ifrån att man gör om er. Era värderingar och mina är helt enkelt inte likadana - det räcker med det.Man skall inte lägga antaganden som man gör själv hos andra.

    SvaraRadera
  10. Det är lite förvånande att alla hänger upp sig på SD när jag redovisar ett överraskande testresultat som gav EXAKT samma procentandel på KD??

    Jag måste väl också erkänna att det var några frågor som jag inte kunde svara på i den form de var utan angav som "vet ej"! Hade jag kryssat i något av alternativen så hade kanske resultatet blivit annorlunda?

    För övrigt anser jag att ALLA ska rösta på det de tror är bäst för landet! Varken för eller på enskilda individer ...

    SvaraRadera